måndag 13 december 2010

Förra vårens…

Efter gårdagens försök att få till lusse bullar, var jag på väg att ge upp men så kom jag på att det är ju lucia i dag och då kan man inte vara utan. Det blir ju liksom inte verklighet utan lusse bullar. Just nu står bullarna på jäsning, både vanliga å sedan en variant jag tänkte prova, med mandelmassa i.

DSC_0064 (2)

Annars hade jag inte tänk göra så mycket mer idag. Ta en sådan där slappar kväll, fast vem vet kanske får nått ryck att vara produktiv.

DSC_0061 (2)

I morse hade jag ett sånt infall. Färdig målade en bit panel som skulle spikas upp…. bara så där innan jobbet. Men nu sitter panelen där och det hade den ju inte gjort om jag målat den då jag kom hem.

DSC_0062 (2)

Dessa lökar är förra vårens pärlhyacinter som jag sparade efter ut blomningen, tyckte att de var dekorativa. Men se de har börjat gro, lika dant är de med dem på jobbet som jag sparade. Få se om man kan få upp hela blomman. Är det någon av er som gjort det?

1 kommentar:

  1. Hej

    Ja inte kan jag något om lökarna....men hoppas dom tar sig. Mina favoritblommor är Hibiskusar.....men jag gillar plantera och så och se hur eller om det tar sig.......mm..jag vet jag är kille men gillar det ändå...ha ha

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck