söndag 19 december 2010

Jul förberedelser

Jag har inte försvunnit eller lagt av, jag har helt enkelt dragit ner på allt. Det har varit lite mycket ett tag nu och jag kände att jag inte riktigt höll på alla håll och kanter, framför allt så höll inte jag till mig själv. Så jag kommer kanske inte att vara så flitig här som jag varit, men jag anser att kvalitet är bättre än kvantitet.

DSC_0106

Alla är väll i gång med sina jul förberedelser och så även jag, fast mindre än förr. Julafton kommer jag att vara hemma med maken, Dotra och så mor. På juldagen kommer alla barn med respektive och så Whilliam att fira jul, basta, äta god mat ta det lugnt och njuta av varandra å så kommer alla att sova över.

DSC_0114

Det kommer inta att vara så märkvärdigt som jag brukar ha det, en del kan tycka att jag gör förmycket på julen, ni vet mat å godis. Skinka kommer jag ha köttfärsjansson, köttbullar, en sill, prinskorv, tjocka revben, tonfisksallad (den maken alltid vill ha), risalamalta. Det är väll det i mat väg och i dag har köttbullar och revben gjorts och lagd i frysen. Knäcken är kokad, Mozart kulorna klara, chokladbiskvier bakade och Rocky road är klar. En ny låda skumtomtar är inhandlad.

DSC_0112

Oboy, vad jag har dragit ner men jag lovar att det är skönt. Hoppas att alla kommer att vara nöjda iaf men det tror jag, alla har fått med något av sin favorit. Smäll karamellen på bilden såldes på julmarknaden på jobbet, den är så fin. Tovad ull och sedan kan man ta bort ändarna, det är trä knoppar i ändarna under ullen vilket gör att man kan fylla på med vad man vill.

7 kommentarer:

  1. Låter skönt tycker jag..Försöker att inte ha så mycket denna jul men det är ett stort hus och många vrår som ska städas och fixas..Juldagen ja då ska jag vila..massa varma koppla av tankar från mig..kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig smällkaramell!
    Så skönt att inte behöva jobba sig slut utan kunna njuta.
    Ha det gott
    Yvonne

    SvaraRadera
  3. Hej på dig! Det låter som du kommer få en riktigt mysig jul tillsammans med de dina!

    Jag håller med om det där med kvalitet och kvantitet. Jag gillar att titta in och läsa dina inlägg vare sig de kommer ofta eller sällan.

    Kramkram
    Annica

    SvaraRadera
  4. GRATTIS TILL DIG, KRAMEN VIOLA

    SvaraRadera
  5. Jag kommer definitivt att se ut som henne, inte f-n kom jag iväg..blev snöoväder igen så jag tordes inte ge mig iväg...så det var den födelsedan, skulle ta hand om mig själv lite extra idag, men det var gott att gå i mysdress hela dan..ha de kram från Elisabeth H (violan)

    SvaraRadera
  6. Det mesta är klart här också och jag har inte skurit bort något av det vi brukar ha på julbordet...allt har gått så smidigt till väga här och det är riktigt trevligt. Jag är ledig denna veckan o det är en välbehövlig ledighet känner jag...
    Di gran är så flott...rätt färger och en sådan vacker karamell du fått tag på.
    Ha det nu gott fram till dopparedagen!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  7. Hohoho i stugan! Vilken vacker gran! Ville bara kika förbi och önska dig en underbar jul med massor av mys!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck