fredag 10 december 2010

Klantigt eller?

Vilken förändring det blev i vädret, i går kväll blåste det som om det var ett jetplan som stod utanför och sedan kom kylan. Här vaknade jag tidigt i morse, förstår inte varför. Det var bara att gilla läget och kliva upp, här skall timmarna användas tänkte jag.

DSC_0076

Sagt och gjort, 2 stolar är nu grundade på morgonen, så i kväll innan idol så kan jag dra på första lagret färg. Så just nu för till fället ligger jag före i planeringen.

DSC_0073

Strax skall jag ta ut hunden på en kort vända innan jag beger mig mot stan. I dag skall jag i väg och se mitt älskade barnbarn i deras lucia tåg. Jag såg förra årets med skall till läggas och har aldrig missat något av mina barn.

DSC_0075

Måste berätta vad som hände när jag fotade dessa bilder. Skulle blåsa ut ljusen i lampetterna och tänkte mig inte för utan det kom stearin på tapeten. Hmm, klantigt jo jag vet. Stearinet gick bort men inte fettet. Jag talade om det för maken då jag kom hem å gissa vad han sa. Jo han sa, det gjorde du bara för att du skall få tapetsera om. (Kan det vara så tro)

4 kommentarer:

  1. Att ligga före i planeringen...Det händer inte ofta..i alla fall inte här.Men det känns ju härligt dom gånger det inträffar. Va skönt att få en massa extra gjort tidigt på morgonen.
    Ha ha ha....Jaså, du vill ha nya tapeter?? Annars kan man lägga lite hushållspapper mot fläcken och stryka med strykjärnet ovanpå, så suger pappret upp fettfläcken.
    Ha en fin dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Tänkte precis föreslå samma sak som Åsa, att stryka upp fettet, men du kan ju samtidt låta fläcken vara kvar. Går garanterat lättare att få "tummen ur" och tapetsera om, när det finns något man stör sig på:).
    Stolarna blir nog jättefina, så duktig du är.
    Ha en trevlig helg!
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Ja...stryk upp det feta så att maken ser...han kanske tycker du tar i väl mycket då...så han tapetserar om i stället...
    Du är så go med att alltid kliva upp när du vaknar...har jag möjlighet så ligger jag gärna kvar o dusar och låter tankarna fara...
    Stolarna kommer att bli superfina o jag väntar på att få se resultatet.
    Jag är ledig ett par dagar nu o det känns himmelska gott...Kallt är det men i kväll har det gått upp till -4 här...snö på G kanhända...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  4. Haha...han kanske hade rätt..:-) låter som du har fått tillbaka massor utav energi..kan tor att det var ett rart luciatåg du fik uppleva, ha en skön adventshelg och hur skulle det vara med en jullott..:-) kramen

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck