måndag 10 januari 2011

Helgen som försvann

Vinden dånar utanför fönstret och jag har ingen som helst lust att sticka ut näsan i det men det är jobbardag så det är bara att göra sig klar och ut och halka.

DSC_0282

Helgen har gått fort över och jag funderar på vart den tog vägen och vad jag har pysslat med. Har varit ute i lite butiker innan folkmassorna kom ut, städat och plockat lite, njutit men sedan har jag även tagit tag i ett stort projekt som jag hade planerat efter nyår.

DSC_0283

Japp, jag har målat kökets skåpluckor (äntligen) skall dra ett lager till på ett par luckor och sedan skall handtagen på. Fast nu när luckorna är målade så ser jag att vissa av skåpstommarna måste få på sig ett lager. Tänk att det är en 6-7 år sedan jag målade dem förra gången, då var de trä färgade (ek) och jag målade dem i en grå färg och nu äntligen vita.

DSC_0284

Efter att köket blivit färdigmålat så har jag 5 projekt till som skall målas, kanske tar jag en paus eller så kör jag på. Bilderna för dagen är på de runda söta ljushållarna som jag fick av Dotra i julklapp, de får stå framme för jag tycker att de passar, fast jag kan ju hänga upp dem med.

4 kommentarer:

  1. Bara så fina bilder.Söta små lyktor.Halka är inte skoj bara så jobbigt.Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. JÄttesöta lyktor!

    Ja huj vad tiden bara rasar iväg. Man hinner knappt någonting tycker jag...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Flitig som en myra är du corrina!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck