tisdag 17 maj 2011

Sakta framåt

Det är nog läge med ett litet inlägg, använder oftast mobilen för att kolla mail, FB, lyssna på musik och runt hos er bloggare. Så det här med att slå i gång datorn blir inte så mycket nu för tiden. Vädret här hos oss har inte varit så förtjusande som det kan vara men i stället är jag inne och plockar i hop och prismärker grejer för stundande loppis. Gud vad skönt det är att rensa bort saker man inte haft framme på länge.

IMG_0246

Nu på kvällen var det uppehåll så jag kunde ta en promenad med hunden och efter vägen här är det fullt med sniglar, det är inga små skapelser utan stora som nått mellanting mellan golfboll och tennisboll, dessutom är de flesta vita.

IMG_0247

I morgon skall jag i väg till optikern, iof för sig köpte jag nya förra året. Hade problem redan då men där jag fått presentkort på nya glasögon skulle ha hutlöst med pengar för progressiva. Nu är det så himla jobbigt att fuska när jag skall läsa. Mm, jag har kommit till den åldern. Bågarna har jag redan valt ut, förra året köpte jag vita och silver färgade men nu blir de svarta.

1 kommentar:

  1. Jag längtar efter värme och sol nu och även om regnet varit behövligt så räcker det nu!
    Ha varit inne och plockat med grejer jag också men jag ska ställa undan! Har bytt placeringar och rensat ut men det är inte mycket jag vill göra mig av med...suck!
    Glasögon är ett jobbigt och viktigt kapitel...hemskt att det ska var så dyrt när man inte kan rå för sina synfel...ja ja...det finns väl billiga alternativ med lite kul är det att välja ut något som man trivs med och särskilt eftersom man ska ha dom på för det mesta!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck