lördag 18 juni 2011

Sofflock

Lördag morgon och jag undrar var den har i sitt sköte, igår bjöds vi på regn hela dagen och som det ser ut så skall det fortsätta några dagar till.

DSC_0212

Var nyss ute med hunden och doften som spred sig fick mig att bli sentimental och tänka somrarna på farmors gård i Långsele. Tänk vad dofter kan göra att man mins saker sedan man var liten.

DSC_0209

Som sagt här har det regnat ett tag nu men det innebär inte att man ligger på sofflocket för det. Sofflock ja, den här lilla soffan har jag kvist lackat, grundat och sedan lite slarvigt färdig målat, ville att den inte skulle vara perfekt målad utan lite ruff.

DSC_0210

Nu står den där i hallen och har flera funktioner, sitta på samt att den är snygg men framför allt gömma undan skor. Vi har ju en hel del skor och jag gillar inte när alla står framme förutom mina snygga gummistövlar då. Ser nu på bilderna att vägglampan inte passar så nu skall jag ner i källaren och leta efter en jag nog kommer att måla om.

6 kommentarer:

  1. Minnesdofter, är fina dom ~~~

    Här bjuds vi också på regn, lite av och till.
    Skönt, på sitt sätt och vis det med.

    Så fin soffan är.
    Bra med skoförvaring också. Jag tycker inte heller om skor som står framme, mer än om de är så där vackra som Dina stövlar då förstås ;*)

    Kram, från Eva

    SvaraRadera
  2. Visst kan dofter väcka speciella minnen till liv!

    Vad fin soffan blev. Nät och söt och perfekt med lite extra skoförvaring.

    Hoppas att du får en skön helg! Nu njuter vi av sommaren, även om vädret inte är på topp!

    Kramar till dig!

    Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin blogg du har..:)
    Å hallen vvar verkligen välkomnande..:)
    Ha en trevlig helg..
    Linda

    SvaraRadera
  4. Fin blogg, helt i min smak! Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vad fint soffan passade in i hallen, blev verkligen jättefint :) tänk vad dofter kan färska upp minnet.....ha de, kramen

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck