måndag 4 juli 2011

Choklad meliss

Vad vart dagarna vägen egentligen. Helgen har gått så fort, det har varit festivaldagar i stan och jag var ner en snabb sväng för att kolla in knallarna och loppis stånden.

DSC_0223

Hade lill prinsen hos mig lördag till söndag och då var det inte lugnt en stund. Lite ovan att ha någon här när man har varit själv i 4 veckor men oj så tomt det blev när han for hem.

DSC_0221

Vi plockade hallon och smultron, kikade hur det låg till med blåbären och björnbären. Visst är det tidigt att hallonen börjar bli klara, jag kan inte minnas att de varit klara så här tidigt.

DSC_0222

Just nu strilar det regn utan för fönsterna så ingen vattning i dag. I stället sitter jag på altanen och kikar på hur min choklad meliss växer så det knakar. Provsmakar gör jag emellan åt med, skall plantera den ute i en plasthink. De har visst en förmåga av sprida sig. men just nu står den i min Kockums hink.

1 kommentar:

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck