måndag 3 oktober 2011

Kaos

För ett tag sedan köpte jag en badrumskomod i hopp om att få bort den gamla hemska som stått sen vi flyttade in. Har målat och donat och i söndags fix maken för sig att nu skall det bytas. Jippi, tänkte jag!

Men så enkelt var det inte, rören till det gamla var i uselt skick och läckte nu som ett såll. Så toan på övervåningen är nu avstäng på allt vatten. Alla grejerna som stod i skåpet står nu i kassar i gästrummet och lika så nya komoden.

Som tur va har vi dusch och toa i källaren, men den har vi inte anv. på ett tag. Så just nu försöker jag få i ordning den toan samtidigt som jag har börjat sortera i mitt hobby rum.

Vet knapt i vilken ände jag skall hålla på i. Jag tror jag skall fortsätta i källaren, för rörmokaren får vi vänta på.

Visst är den söt koppen/skålen jag köpt på loppis för en 5:a, här förvarar jag smyckerna över natten.

1 kommentar:

  1. Usch då. Vattenskador är aldrig trevliga saker att ta i tu med!

    Gudomlig färg på huset ni har (mörkgrå/svart?)!

    Kramar!
    -Pia-

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck