måndag 31 oktober 2011

Variationer

Oj, vad fort helgen passerade och jag njöt av den varje sekund. På lördagen jobbade jag och maken i trädgården så när kvällen kom så lagade vi mat med barnen med respektive och Whilliam, vilken mysig kväll vi hade. Som vanligt var det farfar som gällde för den lille och farfar hade lagt omkull sig på sängen då han fått ont i ryggen, Whilliam plockar i hop sina saker och gick i väg. Vart ska du frågade vi? Till svar fick vi “Jag skall hålla farfar sällskap” Han är bra go och omtänksam, trots att han bara är 3,5år.

På söndagen skulle däcken bytas på bilarna, sonen fick hoppa in och hjälpa till att byta då maken ligger för ryggskott. själv passade jag på att ta hand om löven en vända till så nu hoppas jag på att det bara blir en tur till. Det är grannen som har en jätte ek och naturligtvis så blåser löven över till oss. Jag har inget emot löv men eklöven kväver gräsmattan och den vill jag ha fin till nästa sommar, så då är det bara att kratta.

Här sitter jag med stickningen och det har blitt en massa pulsvärmare, har inhandlat svart och vitt garn nu då det gråa har tagit slut. Använder mina varje dag och jag tycker det är så skönt att ha dem på med tanke på att jag inte är någon vante människa eller för den delen inte strump människa heller.

DSC_0322

Notstället är ett sommar fynd för trettio kronor och kan användas till så mycket här har jag en tidning med vackra bilder man kan lika väl ha en tavla, noter eller menyn man tänker bjuda på variationerna är oändliga.

4 kommentarer:

  1. Ville bara kika in för att önska en fortsatt fin dag..kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin blog ... Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Häftigt med notstället.:-) Stina

    SvaraRadera
  4. Om du vill får du gärna titta in på min lilla tävling hos mig.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck