måndag 14 november 2011

Farsdag med julmarknad

Ytterligare en helg var avklarad, på lördagen hade jag besök hela dagen. Dotra och Tobias var över på fm, sedan kom sonen därefter min bror med hans två döttrar.

Söndagen bjöds på farsdag, hade köpt en hår klippare till maken för jätte länge sedan och nu fick han den. Fast den var ju egentligen till mig eftersom det är jag som klipper honom, hehe. Vi intog frukost, gjorde klart tårtan och begav oss iväg, på julmarknad. Det kändes jätte konstigt att åka på julmarknad innan en endaste snöflinga träffat marken. Äntligen skulle jag få se Färna julmarknad, jag har ju själv under flera år anordnat julmarknad och då ej kunnat komma i väg på någon själv. Kände igen en hel del av utställarna, det var kul. Handlade lite ostar, rökt fläskfilé och ostkaka.

DSC_0371

Sedan begav vi oss hemåt, fixade middag till maken, sonen, sonens flickvän och mitt barnbarn och avslutade med en kaffe och tårta. Dotra och hennes pojkvän kom över lite senare så det var fullt hus men så underbart att ha alla samlade.

Idag skall jag pyssla och dona lite till här hemma nu när ändå ångan är uppe.

 DSC_0370

1 kommentar:

  1. Vilka vackra och stämningsfulla bilder, låter som ni fick en härlig helg ihop, nu är min brådaste tid över...men det lär nog bli en hel del kunder framöver när klapparna ska inhandlas, kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck