tisdag 14 februari 2012

Av lakan har jag...

Jag har sytt 2 stolsöverdrag tidigare med Ikea lakan men de var så tunna så de lös igenom. Då kom jag på briljanta ideen att ta gamla lakan med en spets kant på.

Äntligen är första stols överdraget på, är ändå inte riktigt nöjd. Jag är så försiktig vill inte klippa fel och det är inte lätt när jag inte har något mönster att gå efter. Jag har dock 5 stolar till att göra så i slut änden har jag nog kommit på bästa sättet. Fick iaf fina veck i hörnen fram på. Då är det bara att fortsätta. Sedan skall de ju stykas helt släta, det blir en utmaning det med.

3 kommentarer:

  1. Det är jättesvårt! Jag gjorde ett överdrag till en länstol en gång och fick rådet att göra mönsterdelar av papperslakan först- och sen klippa de olika delarna. (men papperslakan är inte så lätta att hitta i affären mer)

    SvaraRadera
  2. Jösses vad du kan och så fint!!!!
    Önskar dig en kärleksfull vändag (-kväll)!
    Kraaamar!
    -Pia-

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är. Kommer att bli supersnyggt. Tack söta för dina fina ord om mina hästar.
    Ha en fin dag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck