tisdag 3 april 2012

Påsken är på ingång

Snart är det påsk och vad jag kan se så håller ni på och påskpysslar för fulla muggar. Det gör inte jag, visst gillar jag att pyssla inför den tiden men den är så kort så jag tänkte inte göra så mycket denna påsk.


Påskgodis mums jag älskar godiset som är som ägg ni vet de där som finns i alla färger samt de som är av choklad. Jag hoppar det i år med, hoppas jag ialla fall. Det är så att vi här hemma har bojkottat socker sedan flera veckor tillbaka.
Äter mycket godare mat utan potatis, ris och pasta. Har inte svårt att låta bli godis i vanliga fall men just de där godiset som oftast bara finns till påsk är ju så goda. Jag skall stå på mig som sagt påsken är ju inte lika lång som julen, så det går nog bra ändå.
 


Det enda jag gjort inför påsken är att måla om fågelburen från vitt till svart och sedan ville jag ha vita fåglar däri och tog då några fåglar från ljusmanchetter och klistrade på vita fjädrar. Tycker de är så söta där de sitter och inte behöver jag komma i håg att byta vatten eller mata dem, det är ett pluss.

2 kommentarer:

  1. Wow, så fin bur, med sin ruffiga lilla tippa i!!
    Ja, mums med påskgodis!!!!

    Kraaam på dig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck