måndag 15 juni 2009

Allvarligt talat nu får det sluta regna

Regnmätaren visade på 37mm i går söndag, nu måste det ändå sluta regna. Regn kan vara mysigt efter en dag med gassande sol men nu får det räcka.

DSC_0147

Nu när jag skriver blogg så kan jag gå bakåt i tiden och se hur det har varit och märker ett mönster, som när jag haft en stor grej framför mig och den är avklarad så tappar jag liksom gisten. 

Jag vill så mycket men det bär emot, vad skall man göra åt det, hur bär man sig åt?

DSC_0153

Nej nu får jag ta mig i kragen, kanske torka av bänkar och målningar så det doftar gott.

DSC_0137

Det brukar göra mig gott sedan när det är tv daggs så skall jag sy i hop rutorna till pläden.

 

6 kommentarer:

  1. Hallojs!!! Ja detta eviga regnande....vi hade åskoväder med blixtar i går...det är ändå lite mysigt...fast inte när vi var på fotbollscup som vi var!!
    Nu ska vi dra ner till bassängerna...det är märkesragning för de små( rller mellan...vänjer mig aldrig ju) o där vill mn ju absolut ha sol!!!!!

    Sen får jag nog med ta ett litet öj hät hemma...skura o städa lite!!!

    ha en fin dag!! Millan♥

    SvaraRadera
  2. Ja du är inte ensam om att tycka att det är trist med regn och åter regn inget roligt alls.Ha en skön måndag kramiz ~~~~RITA~~~~-

    SvaraRadera
  3. Känner så väl igen det där - all kraft har samlats och man biter ihop och bra gör allt man måste...sen är det som om kraften tagit slut och man måste samla ihops sig igen...detta tar sin lilla tid.
    Här har det regnat och haft sig men pappar pappar så skiner solen och endast små ulliga vita moln finns där...Ska sätta min ute i trädgården och försöka känna att jag har semester...på riktigt...Troligen molnar det till sig längre fram på dan för så brukar det bli...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  4. Vist är det trist, tycker det påminner alldeles för mycket om förra sommaren men önskar dig en fin dag och hopp om solsken, kramen

    SvaraRadera
  5. Jag delar gärna med mig av solen vi har här:-)
    Ja, ibland tar bara krafterna slut efter ett projekt.
    Ha, en fin dag trots regnet.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej! Hoppas din vecka börjat bra! Du har något att hämta hos mig! Kram Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck