söndag 28 juni 2009

Är jag igång, tro?

Idag är det makens födelsedag 46år blir han och vi kommer att ha lite besök igen. Har kollat i frysen och det fanns lite fikabröd kvar efter studenten, tur för det för inte ville jag stå och baka i denna värmen.

DSC_0269

Jag har fixat lite hemma, denna gamla fula picnic-korg har fått ett nytt utseende.

DSC_0277

Den har varit på väg till återbruket många gånger men har klamrat sig kvar varje gång.

DSC_0273  

Tänk vad en burk spray färg kan göra susen. Jag gjorde det själv, det är nog det jag är mest stolt över. Kolla in tyget på insidan, det var inte fy skam.

DSC_0270

Jag har även spacklat garderobsdörrarna så nu får det torka innan jag går över med lite mer spackel, slipning och sedan får jag måla. Tills dörrarna är på plats så har jag hängt ett skynke så det inte ser så hemskt ut.

9 kommentarer:

  1. Vad fin din korg blev! Tänk vad man kan förnya med lite vit färg. Ja, dagbädden passar lika bra som nattbädd. Vi höll nästan på att somna därute igår, så skööönt!

    Hoppas att du får en härlig söndag!
    Kram Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  2. Du har all anledning att vara stolt och mallig - korgväskan blev superfin och det blir svårt att veta om du ska ha den öppen eller stängd...tyget är så gulligt...har du satt dit detta också...
    Var allt en himla tur att du inte hade gjort dig av med väskan.
    Här verkar det att bli den varmaste dagen hittills...luften står precis still och verkar som jag måste sitta vid fläkten idag...tror inte ens det gr någon skillnad att vara nere vid vattnet...möjligen om jag ligger i konstant...+20 var vettentemperaturen igår så nu kan man börja snacka sommarbad...
    Grattis till din "gamla" make...hi hi...vår generation blir bara bättre med åren...lite sargade av Staffan Westerbergs barnpogram och sia-skolan...lång startsträcka sga...men så mycket vi fått uppleva...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  3. Vilken förvandling utav din korg..och så ska ni ha en härlig fördelsdeag,,gratta maken...kramen

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad.....Vad snygg.Ha nu en underbar föelsedag hälsa maken och gratta.Ha en underbar söndag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  5. Ååå den vart helt fantastiskt fin.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  6. Jaa du ser vad vackert det blir, tur att du inte slängde den, nu har den fått ett nytt liv igen, härligt.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  7. Hallå på dig så här i kvällningen -idag har det varit så hett att jag inte fått gjort ett jota...Tog vovven med mig ner till vattnet för att få mig ett dopp men när vi precis kommit ner och stod o kikade kom en stor kamphund farande och gick till anfall mot min lilla skrutta...hon flög iväg och blev hängandes med kopplet som en snara runt halsen...jag blev chockad...Den attackerande hundens husse ropade något och kräket vände...hörde att mannen skällde o gapade på jycken...Själv var jag knäsvag och beslöt mig för att ta mig hem snabbt...Väl hemma kom jag på allt jag skulle ha gjort och sagt till den där idioten till karl...för det första ska han inte ha en sådan lynnig hund lös bland männsikor...är rätt så många hundägare som tar med sig sina "vanliga" hundar till badviken eftersom det inte egentligen är en badplats...Häromdan var det en kvinna med en sådan kamphund där men hon höll i hunden hela tiden och den hunden var en fröjd att se...jättemysig...
    Efter detta drama har jag inte gjort nått...somnade raklång på sängen en timme...Har läst från dig och börjat skriva...gissa om detta är skumt...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck