måndag 8 juni 2009

Ny vecka

Ja, då var det ny vecka och mina 3 dagars ledighet tog fort slut, det gör det när man har saker att göra.

DSC_0042 (2)

Altanen har fått sitt golv och nu hoppas vi på att sonen och hans kompis sätter räcket som maken har målat som en galning.

DSC_0044 (2)

Whilliam med familj kom på besök och här bjöds det på grillat och färskpotatis. Innan de kom så köpte jag denna trehjuling på blocket och den var till Whilliam, han fick även verktygs setet med hammare borrmaskin, skruvmejsel och tång så nu kan han hjälpa pappa att bygga farmor och farfars altan (verktygen är av plats)

DSC_0056

Visar här mitt städade matrum, har till och med bytt gardinerna. Mattan är röd så gardinerna passade perfekt, fast det är fel färg på väggarna det måste jag göra nått åt, fast inte nu.

DSC_0053

Gardinerna har jag 4 längder av, tyget fick jag av min förra arbetsgivare på Tidö Slott och jag älskar mönstret. Tidigare hade jag problem med vart de skulle hänga men här blev det perfekt.

6 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt tyg och vad fint du har i matrummet! Whilliam måste blivit överlycklig för den fina trehjulingen! Ha en bra dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart tyg.Vad fint du har i matrummet.Whilliam blev väl överlycklig för sin fina trehjuling.Ha en skön måndag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Kolla, golvet på altan är klart !
    Och vilken snäll " mommo " du är som köpt en sådan fin trehjuling & verktyg med =).
    Nu kan han ju oxå hjälpa till ;)

    Önskar dig en fin vecka !
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket :-) Jag är väl inte helnöjd med bloggen. Jag ska köpa mig en systemkamera till sommaren & sen vill jag kunna fota lantliga miljöer. Men eftersom jag inte har ett eget hem, så blir det ju inte så mycket av det.. Headern är ju inte mina egna bilder,tyvärr. Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med ett nytt golv så att du kan göra fint där.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Men du vilket underbart tyg till gardinerna.
    Whilliam blev väl överlycklig för sin fina trehjuling?
    Vilket fint vardagsrum du har.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck