onsdag 17 juni 2009

Turkost är en färg för sommaren

Den turkosa färgen har jag alltid varit svag för, så nu vill jag visa min tunika jag köpte på Cypern för ….2,5 år sedan.

DSC_0159

Den jag nu hängt fram i väntan på sommar solen. Galgarna är de jag målade om för någon månad sedan, de blev rätt bra.

DSC_0158

Maken har åkt på jobb till Riga så Dotra och jag passade på att mysa och äta gott bara hon och jag.

DSC_0174

Pita bröd med sallad och taco köttfärs. Ser ni mina turkosa skålar jag fick av Dotra på morsdag.

DSC_0183 

 

 

12 kommentarer:

  1. Vilken underbar färg turkost är på sommaren.Kanon fräscht tycker jag.Vad mysigt du och dotter har det.Ha en underbar dag kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Älsakr oxå turkost på sommaren..här finns det oxå ett och etta annat plagg i denna färg som jag gärna mixar med bruna nyanser ihop, så mysigt ni har det dotera och du...nu njuter jag av min första lediga dag,´har precis avslutat frukosten i sol på balkongen, nu är livet skönt att leva, KRAM och har en fin dag

    SvaraRadera
  3. Turkost är en favvis här också, men tyvärr så passar jag inte så bra i den färgen! Fin tunika! Ha en skön dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Åh jag hoppas din söta tunika för tur med sig och att det kommer sommarvärme...snart...Förvisso så har vi haft sol sedan i måndags men ingen värme att tala om. Nu har jag inte direkt lidit ont av detta för jag har grejat med en massa inne. Vi har blivit med två "nya" soffor...ett par bättre begagnade Dux-soffor som jag har rumsterat om för att få på en bra plats...Har burit ut det "gamla" och vridit och vänt på de nya sofforna för att bli nöjd - Och nu är jag helnöjd med resultatet...blev klar vid middagstid i går och la mig ner, vred på musik och bara låg och njöt...
    Dina skålar är superba och jag har sett något som liknar dessa på COOP...lutar åt att jag köper några...blir fint till jordgubbarna!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  5. Åå en sån härlig sommartunika och en mysig tund med sina barn är inga fel alls.
    Kram på dig i midsommar/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Ja, färgen är helt underbar. Framförallt när man är brunbränd också.......


    Jag önskar dig en underbar midsommar med mycket sol och sill!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  7. hallojs...me like to!!!!

    ha rn finfinhelg nu!!! kramizz millizz

    SvaraRadera
  8. Vad gott med tacos och du har fått jättefina skålar :-) Vilken söt son och barnbarn du har! Hehe! Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig tunika. Älskar också färgen turkos. Den är så klar och fin och gör en på gott humör. Hoppas att du får en underbart sköm midsommar med massor av mys och god mat!

    Kramar Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar tunnika. Härligt turkos

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  11. Färegen är helt underbar. den klär ja mig offta i på sommaren om inte höst vår med :P had ebra kram

    SvaraRadera
  12. Hej! Kul att du gillar mina luffarslöjdsgrejer, jag har inte hållt på länge alls, den första kronan jag visade på bloggen är den första luffarslöjdsgrejen jag gkort faktiskt (förutom lite hjärtan). Ha en härlig midsommar! Kram Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck