lördag 29 augusti 2009

Källarfynd och saknad

Fredagen startade med att jag tog mig en välbehövlig sovmorgon, jag har en längre tid sovit dåligt. Både av saker som händer samt att maken behövdes köras till arbetet tidigt.

DSC_0073

Efter att maken maken körts till jobbet så har jag haft lite andra bestyr att stå i på mornarna, vilket har varit mycket mys. Med den goaste killen som finns och hans namn är Whilliam, mitt barnbarn som sprider så mycket glädje omkring sig som jag saknar varje dag han inte är här.

DSC_0074

Efter min sovmorgon till 9 så tog jag mig ner i ena delen av källaren och började att rensa ut, fy vad man spar saker. Det blev att strukturera om och kasta vissa saker, tyvärr kunde jag inte hålla på så länge då jag hade ett möta att passa.

 DSC_0070

Det jag hittade när jag plockade om var denna brevlåda som mamma köpte till mig då hon bodde i Canada –94. Jag har inte hittat någon plats för den tidigare men med nya trappen så fanns det genast en naturlig plats.

DSC_0069

Den är lite dammig fast med regnet som kom under gårdagskvällen så är den ren, för inte dammar jag saker som står ute. Man skall inte slösa tid och energi  på sånt som inte värderas. Nej, nu är det nog dags att fortsätta för nu skall det rensas bort.

8 kommentarer:

  1. Men du vilken fin brevlåda du har satt upp.
    Underbart med dessa goa barnbarn som sprider så mycket kärlek.
    Håller alla tummar att du hittar ett jobb.
    Visst, är det härligt när helgen kommer. Lycka att få ha familjen hemma och bara njuta.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte dumt alls att hitta en så söt brevlåda i gömmorna. Va charmig den är! Det finns nog inte dess like på långa vägar här skulle jag tro. Roligt med sånt som inte var man äger tycker jag.

    Låter mysigt med ditt barnbarn. Gyllene stunder att ta vara på, då de snabbt växer upp.

    Tack för din rara kommentar hos mig. Så glad jag blev! Roligt att du gillar min blogg och det jag skriver. Trist förstås att du har samma erfarenheter som jag med utbrändhet. Men du verkar också ha funnit din väg att gå i det hela. Roligt med likasinnade som vet vad det handlar om...kan nog ibland vara rätt svårt för människor runt om att först och sätta sig in i.

    Jag njuter av din blogg så jag har satt upp mig som följare på den.

    Ha en underbar och fin helg och njut!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg brevlåda du har hittat i dina gömmor.Kanon fin.Barnbarnet låter mysigt.synd att detgår så fort bara så är dom stora.Ha en mysig lördag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  4. Men den va ju jätte mysig..varför låg den och samlade damm,,Nu har den en fin plats där man kan se den..
    Ja jag sover inte heller bra..Tror jag har för mycket tjafs i huvudet och kropp..Nu ensam hemma ,,tösen hos Farmor som hon älskar att vara hos och gubben håller på med skogen..Så skönt..Kramar i massor till din dag..Susanne

    SvaraRadera
  5. Den var fin!!! Riktigt fin, undrar om man kan få brevbäraren att stoppa nått i en sådan.
    Du har ett så mysigt sätt att lägga upp dina inlägg...finns bilder på något som du bygger upp en historia runt...på sluttampen kommer bildtexten...läckert värre...
    Bra att du sovit o själv är jag nästan nyvaken...har inte sovit så bra idag men det ä lungna puckar på jobbet så det går nog bra...Vi har ömsom regn o ömsom sol...trist värre o det känns höstigt...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  6. Den var jätte fin brevlådan. :)

    SvaraRadera
  7. Vilken jätte fin brevlåda!
    Hoppas du å barnbarnet fick en härlig dag!!//Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt du verkar ha med den där lille godingen..måste vara underbart att få vara nära honom...så himla fint det blev med brevlådan....passar verkligen där, hoppas dagen varit bra, kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck