lördag 19 september 2009

Farmor hela dagen

På fredagen var dagis stängt så Whilliam fick vara hos farmor hela dagen, undras vem som tyckte det var mysigast.

DSC_0028 

Hela dagen består av massor med lek, sång och prat. På eftermiddagen gick vi ut i det fina vädret, gick till skogen en stund sedan avnjöts ett äpple sittandes på trappen.

DSC_0026

Farfar hade låtit Whilliam plocka sitt egna äpple och han tog ett till sig med så där satt vi på trappen alla tre. När Whilliam såg att farmor inte hade nått äpple (jag kan inte äta då jag är allergisk).

Han utbrister ommaf och går mot äppelträdet, den lilla gullungen trodde jag hade blivigt utan och skulle gå och hämta till mig.

 DSC_0033

Jag förklarade att farmor inte ville ha, då satte han sig ner och fortsatte äta på sitt. Någon timme senare var det dags för Whilliam att åka hem till mamma, fast på söndag är han tillbaka igen.

DSC_0031

Själv passade jag på att plocka undan lite av trädgårdsmöblerna som vi inte kommer att använda mer i år. Passade då på att göra mig denna krans från min Hortensia, visst kändes det tungt att klippa bort blommorna från växten fast det kommer nya tills nästa år.

 

7 kommentarer:

  1. Godmorgon :)

    Koka burkarna i 80 grader i ca 20 min, ta bort stålklämman och lyft lite försiktigt i glaslocket så att det verkligen sitter, klart !!

    Stålklämmorna ska inte sitta på vid förvaring utan det blir som ett vakum i burken, sen kan de stå svalt i källaren

    Kram Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med besök av Whilliam.vad gullig gick och hämta äpple till farmor.ja dom är goa dom små liven.Vilken fin hortensia krans d har gjort.Ha en underbar lördag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  3. Mysigt med besök av din lill kille!! Åh jag bara måste skaffa denna vackra blomma i min Trädgård..Sett en sån här krans innan åh det blir ju bara så vackert..Ha en härlig Lördag..Jag vet vad jag skall göra...STÄDA..Hua mej..Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken kvalitetstid ni har tillsammans!

    SvaraRadera
  5. Börjar bli sent men sååå skönt det har varit med en eftermiddag o kväll här hemma...
    Vilken vacker krans du gjort o den kommer att hålla sig vacker hela vintern, lite vemodigt att det är dags att plocka undan utemöblerna men så fort som tiden går nu så ska snart det snart fram igen?! Visste inte att du var allergisk o antar att det är mot pollen också då...brukar j följas åt stenfrukter o just det...sonen har samma...
    Inte lätt för den lille godingen att begripa varför hans älskade farmor inte fick något äpple...han låter så mysig...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  6. Gokväll..Läste just din kommentar hos mig..Blev lite osäker på om det är ok att lägga ut den..Eftersom du skrev hur du mår och så..Kan du ge mig klartecken annars behåller jag den bara till mig..Kram Susanne..

    SvaraRadera
  7. Åhh, vad gulligt av barnbarnet att hämta ett lite äpple till dig:-)
    Jisses, vilket fin hjärta du har gjort.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck