söndag 25 oktober 2009

Jul dofter

Härligt,  jag hade sovmorgon. Jag hade inte ställt om klockan i innan jag gick och la mig så det kändes extra mysigt. Vore det inte för att man har hund som måste ut så hade jag stannat i sängen med en kopp kaffe och en inredningstidning.

DSC_0002 (2)

Eftersom jag ändå var uppe så gick jag till vår lilla skogsdungen, plockade lite mossa och lite granris. Tyvärr fans det inget lingonris och jag hade ingen som helst lust att vara ute. I stället gick jag in slog på en panna kaffe, satte granriset i burkar och tände mig några ljus och bara myste.

DSC_0008 (2)

Så fortsatte dagen, hade ingen större lust. Jo det hade jag men kroppen ville vila i stället så det var bara att lyssna och göra som den sa. Nu väntar lite tv och kika in hos er andra innan det är dags att krypa till sängs.

DSC_0004 (2)

Så Dotra och jag knäcker en flaska julmust och mumsar på Ballerina med pepperkaks smak medans grankvistarna doftar.

6 kommentarer:

  1. Riktigt skönt att ha en "göraingentingdag" också!

    SvaraRadera
  2. Tänk va lite Granris och Ljus kan ge sån stämning..behövs inte så mycket..Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag.....Nu längtar jag till att få börja julpyssla.Ha en skön kväll kramizar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  4. Vad vackert det är med lite grönt från skogen! Ballerina och julmust lät inte helt fel. har gått på diet i tre veckor nu och ska kämpa ända till jul! Skam den som ger sig!

    Kramar Anna-Lena

    PS. Undrar lite vilket program du använder dig av för att göra bilderna lite suddiga i kanterna.Det skulle vara så fint att göra på årets julkortsbild. Har du något bra tips??

    SvaraRadera
  5. Oj vad "julmysigt" det låter ! ;O)

    SvaraRadera
  6. Så vackert det var i ditt fönster, ja litet granris kan ge en goer känsla. Så gott att du o dotera hade en mys stund, alla sådana stunder är LIVET Kram till denna veckan o allt gott från en liten bloggtassare. Fin blogg du har TACK för titten

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck