måndag 28 december 2009

Med vita pärlor och en lampa

Här hemma har jag smått ledsnat på tomtar och det lilla röda som jag har haft framme, så jag har smått börjat att plocka bort det. Granen stör jag mig inte på än eller advent ljusstakarna i fönstren, det ger lite ljus i detta gråa trista väder.

DSC_0099

Trots att det snöade om vart annat idag så begav jag mig ut på jakt. Det blev på den lokala loppisen men deras hyllor gapar lika tomma som alla andra butiker. Folk däremot fanns det i massor.

DSC_0103

Dotra och jag tog oss till Ikea då jag hade för mig att jag sett vita plastpärlor på tråd. Hade sett på någon film en ljuskrona och ville skapa något med min lampa här hemma.  Den var grön tidigare men målade den för ett tag sedan. Virade 5 meter för att prova men då det samtidigt var backhoppning så gav jag upp, ville inte störa de som kikade på tv så jag får fortsätta en annan dag.

DSC_0095

Så här blev det men jag har mer så jag fortsätter en annan dag. Eftersom jag är lite frustrerad över att vilja göra saker men kan inte ta mig för något så tog jag en sen promenad med hunden innan kylan kommer. Så nu är jag värd en kopp tee med lussekatter.

3 kommentarer:

  1. Det där kommer att bli så himla fint...här har det regnat idag, en plusgrad och så ska det frysa på och bli blixthala..:( blir att hålla sig inne imorgon, KRAM

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut redan nu tycker jag!!
    O vilken ljuvlig bild du tagit på fönstret, det Anna visar idag! Wow, vilken fotograf du är!
    Gott slut på 2009!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Åh jag tror det kan bli jättefint när du är klar! Börjar också vilja smyga ut en del av pyntet här hemma men som du säger gran och stakarna får gärna vara kvar ett tag till ;o)
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck