onsdag 6 januari 2010

Äntligen lite kreativitet

Å vad härligt, jag har idag trots min förkylning lyckats hålla några löften till mig själv. Skriver jag saker i min blog så känner jag att jag måste hålla dem med annars finns det bara en massa saker jag vill göra men som förblir ogjorda.

 DSC_0045 (2)

Startade dagen med att ta bort julgranen och plocka in en del lyktor i stället, vill ha var samma ljus som granen gav. Fortsatte med att damsuga hela huset och plocka undan, mangla sånt som blev tvättat i helgen.

DSC_0043 (3) 

Sist men inte minst,  så sydde jag 3st nya lampskärmar. En av dem är jag speciellt nöjd med och den gjorde jag av en bit gammalt lakan eller örngott och den hade monogram broderat på med mina initialer CC. De andra 2 är gjorda av IKEA´s lakan och blir då mycket tunnare än den fina.

 DSC_0040 (2)

Jag är inte riktigt nöjd med de 2 men jag kanske skall ta och sy lite spets nertill så kanske det känns bättre. Å sedan måste jag se hur de ser ut i dagsljus. Men i det hela så är jag nöjd över att äntligen få utlopp för det kreativa.

14 kommentarer:

  1. Jättefina lampskärmar!
    Önskar att jag hade tålamod och kunskap att
    göra något liknande

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Är inte helt normal :)
    men Irish går ner...det tycker jag är riktigt gott och mocca tårta är min absoluta favorit

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Klart du ska känna dig nöjd, lampskärmarna ser ju jätte fina ut.
    Här är det också kallt men efter samtal med V-ås förstår jag att ni har det kallare.
    Ska ut på vägarna o fara imorgon, har lovat yngsta dottern ett besök på Gåkås i Ullared. Har du sett Tv-programmen?
    Kram!
    Märta

    SvaraRadera
  4. Hejs svejs! Ohhh himmel vad duktig du är, jättefina lampskärmar du sytt. Ser köpta ut ju, superfina!! Jag har tänkt att jag skulle försöka mig på göra en jag med, men vägen från tanke till handling tar lite tid ibland för mig :-) Stor kram till dig. Ha det gott // Paula

    SvaraRadera
  5. Jo då...här har det kommit mera snö men det är så mycket redan at den som kom gör varken till eller från...suck. Jag har jobbat o ska göra vällen i morgon...vi har det hyfsat lungt o sitter just nu mest framför tv:n...Jag har alltså betalt för att se på tv kan man säga...hi hi...
    Vad du grejar o donar och de där lampskärmarna är jättefina...jag gör inte nått för tillfället o symaskinen står helt tyst...Har lite idéer på G i skallen och vi får se när jag får "tummen ur"...
    Ha det frotsatt Gott och krya på Dig!!!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  6. Oj, nu blev jag åxå lite sugen på att sy lampskärmar. Dina blev ju jättefina. Fin blogg förresten! Lägger dig på min lista. Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Jätte fina!!.Åh vad härligt att du fått lite inspiration tillbaka..trots F-kylning..
    Jag väldigt snuvig så det får bli att vara hemma igen..Ja ja man får ta nya tag en annan dag..
    Massa kramar Susanne

    SvaraRadera
  8. Duktig du är! Lampkjolarna är ju superfina!! Flitens lampa har lyst hemma hos dig idag ser jag! Själv har jag bara roat mig!! Men i morgon är det dags för arbetet igen.
    Kram, Marita

    SvaraRadera
  9. Vad du har varit på g .Fina lampkjolar.ja det är skoj att fixa och dona så det blir fint.Krya på dig från förkylningen och ha en härlig torsdag vännen Varmkram Rita

    SvaraRadera
  10. Vilka jättefina lampkjolar du har gjort.
    Är ju så roligt att fixa och greja till det hemma.
    Ha, en fin Torsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Javisst är det roligt när man har varit kreativ! Du har rätt, den med broderat monogram ser så fin ut!

    SvaraRadera
  12. Du..jag skulle vara överlycklig om jag lyckade sy något så vackert, symaskinen och jag har aldrig kommit överens, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  13. Jätte söta lampskärmar.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Nej men så skönt att höra att du orkat med allt det där trots förkylningen! Och fint blev det!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck