torsdag 9 februari 2012

Knäppa knappar

Då var man uppe igen då, vaknade klarvaken kl. 5.30 när maken gick upp. Bannemig inte skall jag gå upp då tänkte jag och låg kvar tills 9. Det hör inte till vanligheterna, beror nog på att man inte är kry.

Nåväl. I går tog jag en repa ut med bilen då jag skulle ha tag på sammetsband. Tänkte att jag skulle slippa att åka in till stan men ack då. Som tur va hadde mamma lite som fick duga. På min runda smög jag in på två loppisar, de kan ju ha band och knappar.

Knappar ja och så vackra sådanna, det är nästan att jag inte vill anv dem för de är så fina. Hoppas att jag inte börjar samla på knappar nu. Men se den med röda färgen och krussiduller runt, så fin den samlar jag på iaf. Jag kom hem med ett fynd med men det tar vi en annan gång. Skall göra mig i ordning för jag skall hämta hem något jag längtat efter om nu alkt klaffar.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina knappar! Jag skulle nog oxå kunna sätta igång att sammla på knappar. Det finns ju så himla fina.
    Vad är det du ska hämta hem?? Nu blev jag allt nyfiken :o)
    Ha en fin kväll nu! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Finns inget bättre(nästan) än att hitta de rätta fynden på loppis!! Kanonfina knappar!!

    Ha det gott!! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Minns när man bodde hemma så rotade man alltid i mammas knappburk. Hon hade en stor glasburk med patentlock. Där grävde man i knapparna och kollade in de olika färgerna och mönsterna.....

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck