onsdag 16 maj 2012

Lycka

Härom veckan visade jag mina nya stolsdynor, hissgardin fick lite tyg över som jag alltid brukar. Och när maken och jag var ner i källaren så bad jag han kika efter min lilla fåtölj som jag fick när jag var liten. Jag trodde att jag kastat den för något år sedan då vi röjde sist men ändå hade jag en tanke på att så dum kunde jag inte varit. Jag brukar sällan kasta bort något utan lånar ut men i det här fallet visste jag att grannarnas katter smitit in och rivit och hårat ner den totalt.


Till min stora lycka låg den längst in i mörkret, gissa vad glad jag blev. Fåtöljen skrubbades och dammsögs noga men jag ville ha ett annat tyg på den ändå. Och då slog det mig om det rutiga tyget jag hade kvar. Sagt och gjort tog några mått och satte mig vid symaskinen och resultatet blev riktigt bra. Fåtöljen är helt original in under så måla armstöden och benen tänker jag inte göra fast det skulle vara så fint. Så nu finns den här så barnbarnet har en egen stol att sitta i vid tvn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck