fredag 6 februari 2009


Idag
vräker snön ner så jag passade på att åka tidigt för att inhandla det sista till de 3 tårtor som skall bakas till i morgon, för då är det kalas.
Whilliam mitt barnbarn fyller 1 år idag, tänk vad året har gått fort och jag är lika tokig i han i dag som när han kom. Skall se om vi hinner dit en snabbis idag trotts att vi skall dit i morgon, jag får helt enkelt inte nog av honom.

Idag fick
jag tag på kakformar eller figurer för en jätte billig peng, de översta är riktigt stora. Jag tänkte använda en av dem till att göra Whilliams alldeles egna tårta, gissa vilken.
Hemmet är röjt,
nåja inte källaren tyvärr men snart tar jag nog och åker till återbruket med en massa, ibland känner jag mig som hos dem "Arga snickaren" går till de som bara samlar på allt för det är bra att ha. Nu är det så att jag vill inte ha det så, men tydligen är jag den enda här hemma som känner att vi måste göra nått.

Hyllan jag grundade
i går har fått ett lager lackfärg, skall torka sedan upp. Stolen även den har fått ett lager lackfärg förmodar att det måste bli ett till innan jag ger mig på stol 2. Men stolar är inte lätta att måla, eller har någon ett bra tips hur det blir bäst eller vilken pensel ni rekommenderar.
Kommentaren av dotra när
hon kom hem Men mamma är du inte klok, jag sa åt dig att du inte fick. Det blir ett sjukhus här snart med allt vitt. Tur att hon inte visste nått innan hon kom hem för annars hade hon nog inte köpt tidningen till mig. Äntligen kom den Vackre hjem & intrior, hoppas jag får en stund för mig själv då skall den gås igenom med andakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck