torsdag 5 februari 2009

var man igång igen med målningen, dotra kommer att bli tokig på mig, jag har nämligen grundat en av köksstolarna och en hylla. Sist jag berättade om mina planer om stolarna, kökssoffan och underredet på köksbordet blev hon arg.
Bordet fick jag inte röra, den hade hon växt upp med och den fick inte förstöras. Måla om köksluckorna i stället sa hon, det skall tilläggas att köksluckorna målade jag för 6 år sedan i en ljusgrå färg och iof har jag funderat på att måla dem med. Samtidigt så har vi planer på att byta ut köket, då allt är förlågt och vi vill ha överskåp som går ända upp, det känns lite som dubbel jobb men vem vet.
I kväll kommer rörmokaren och skall börja med rören till dotras rum som nu skall få ett vattenburet element, vi satte in bergvärme för 2 år sedan och nu äntligen försvinner det sista olje elementet.
Nu skall jag sms:a dotra om att springa in på pressbyrån på vägen hem och se om tidningen har kommit, då får hon köpa den på vägen hem. Hoppas, hoppas.
Förresten så har de vita gardinerna kommit upp i vardagsrummet, skönt med ljus nu är det bara att vänta på solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck