lördag 21 mars 2009

Dags för spackling

Besöket hos min bror och hans familj var en skön avkoppling, vi firade hans flickvän som fyllde år. Träffade hennes familj, de har vi träffat flera gånger tidigare men det är sällan mellan gångerna. Min mor, min son med familj även där, Whilliam och min brors dotter Elsa (7 månader) upptäckte varandra och Patricia min brors äldsta var så duktig med dem båda.

DSC_0072

Vår son har hjälpt oss så nu har hallen fått väggarna klädda med gips, taket är nytt och det känns helt underbart nu är det dags för spackling och sätta remsor på av väggarna och jag som inte ens har kollat på tapeter än. (Bildkvaliteten är inte den bästa då det har blivigt så mörkt).

Själv har jag passat på att idag torka fönsterna, så när solen kommer tillbaka så behöver jag inte reta mig på hur skitiga de var.

Golven har fått sig en rejäl omgång då gips kryper in överallt, nu kan man gå barfota igen. Så i stora drag har jag haft 2 helt mysiga dagar.

DSC_0016 (2)

1 kommentar:

  1. Hej låter härligt!
    Då har du det roligaste kvar nu då, att välja tapeter!
    Kram Annica på Home No.1

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck