söndag 22 mars 2009

Söndag och tapeter

Ja ha vart tog solen vägen denna helg? Här snöar det just nu, snacka om blåst på konfekten.

Gubben och jag har varit och letat tapeter det är inte lätt till hallen då den är mörk och består av 6 st dörrar. Tapeten måste vara ljus men samtidigt vill vi inte hå några små plottrigt mönster då det kan vara oroligt.

Ja vi är petiga, vi hittade en butik var på en tapet föll oss i smaken. tog med provet hem döm om min förvåning, dotra gillade den med. när jag väljer tapeter eller gardiner passar det in i alla rum så jag har svårt att bestämma mig för vilket rum de skall få vara i och naturligtvis gäller det även denna tapet. Den är grå, beige, vit, lite silver och en aning ljusblå.

DSC_0075

DSC_0077

Skall kolla in webben och se vad jag kan hitta där, gubben hade hittat en bra sida. Fotade en konstig ljusstake som jag hittade i vår bod, har ingen aning om det är hemma gjort eller om den finns i flera hem, är det någon som känner igen den? Dotra står och gör nya cup cakes, mums till em fikat.

DSC_0079

3 kommentarer:

  1. Hejsan, det är inte lätt att väja tapeter ...ibland förker jag måla vita väggar och sätta tapet på någon vägg, blir faktiskt väldans fint...här ahr det snöat hela dagen, tror jag går i ide igen, humöret blir ju inte på topp precis, men gläds åt att det är Beck film ikväll, får muntra upp mig med den,,,,KRAM

    SvaraRadera
  2. Mycket svårt att välja tapet.
    Men den är jätte snygg

    Ha en underbar vecka
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Hejsan. är det något speciellt du letar efter...jag vet ju vad som gått sista dagarna...hör av dig, du kan maila på viola@romantiskating.se så kan jag hjälpa dig, kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck