torsdag 5 mars 2009

Stolarna från mormor



Jag talade om ett par stolar som min mormor hade haft som jag senare köpte på loppis, här kommer de. Har 2 olika överdrag på dem och ingen är original tyvärr och jag har inte hittat nått som skulle passa, har ni något förslag? Den 3:e bilden är en låda som jag hade när jag var barn, då hade vi leksaker i den, naturligtvis så har jag sågat bort handtag, gjort ett lock klätt och gjort den mjuk att sitta på, ja och även målat den. Idag rymmer den inga leksaker utan skor, den står i hallen och vi har så lite förvaring så varför inte.... Imorgon har jag paxat Whilliam, undras vad vi skall hitta på? Ev så far vi och inhandlar det sista till kalaset eller så, ja det beror nog på vädret för idag skakade "fru Holle" sina ejderduns täcken igen. Så sas det i en saga när det snöade. Är det någon som har hört den sagan?

3 kommentarer:

  1. Ingen fara, tur att du kom på att du skrev från Inredningsbloggar. Nu kan jag lägga till dig och inte den länken ;) Kram B

    SvaraRadera
  2. Jo, visst är det så. Jag har ju inte klippt mig på ett tag nu :C

    SvaraRadera
  3. Vilka fina stolar.
    Nej tyvärr inte hört sagan

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck