fredag 1 maj 2009

Nästa projekt blir…..

Sådär ja då var två av mina projekt klara. “Redan” från min mormors gamla lägenhet har fått en plats i mitt kök.

DSC_0035 DSC_0037

Passar utmärkt för att förvara kaffet till min kaffemaskin, egna fack för varje kaffe favorit.

DSC_0031

Uppe på “REDAN” har jag kaffe koppar för liten kaffe 25 ml, mellanglas för 40ml och de stora glasen är till för 110ml.          Mjölk visparen fick även plats.

DSC_0032 

Kommer ni i håg skåpet från min bror

DSC_0114 DSC_0007

Det här blev resultatet kan ni se att jag har vänt toppskivan och har bytt ut mittsektionen på överhyllan (hade material hemma sedan tidigare). Jag har även gjort 2 nya hyllor, bakstycket är borttaget, för att stereon skulle få ordentligt med plats.

DSC_0011

Grundad och 2 lager färg, jag är nöjd och det blev som jag ville ha det. Det här är första gången som jag ger mig på att renovera en möbel. Förmodligen inte min sista.

8 kommentarer:

  1. Så fint det blev :-) Vad gör du denna lediga dag?

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att få grilla och gå i shorts :-) Vi håller faktiskt på att grilla vi också. Det är nog många som gör det idag :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du är ju för gullig du med dina kommentarer som värmer.... och så himla fint du fått till det med dina saker du fick hem, skivorna passar perfekt i denna hylla, vekligen smart och snyggt, puss och kram i värmen, sitter ute fortfarande i shorts och njuter mellan varven, har aldrig målat ett sådant jobbigt projekt men är snart klar!

    SvaraRadera
  4. Det blev ju superlyckat med kaffeförvaringen och stereoskåpet!!
    Visst var det kul att "skapa" en egen möbel, en sån som ingen annan har :)

    Jag vill också ha en sån herrbetjänt, inbillar mig att den skulle klara av att hålla ordning vilket jag inte gör, hehe!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin reda. Jag skulle så gärna vilja ha en sådan med glaslådor. Har tyvärr bara en med plastlådor. Vad fint ditt brickbord är! En sådan där "garn-mojäng" måste jag spana efter. Tack för tipset! Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. Ohhh vad fint du har fixat till skåpet.
    Även jag vill ha glaslådor

    kram
    Åsa

    SvaraRadera
  7. Skåpet blev verkligen jättefint! REDAn också, vilken är din absoluta kaffefavorit? Soffan jag visade på min sida är aldeles riktigt en Howard-soffa, min man är med på noterna, nu är det bara frågan om prioriteringar! Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Vilken smart lösning på förvaring av kaffet till din espressomaskin. Har en likadan maskin själv, och nu blev jag verkligen sugen på att hitta något liknande - ser så praktiskt och fint ut.

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck