tisdag 23 juni 2009

Vilken härlig dag

Igår gick jag runt och kände mig lycklig, vilken underbar känsla. Varför har jag gått med den känslan då?

DSC_0144

Min familj är hemma, jag har varit ute så gott som hela dagen och njutit av solen och min trädgård.

DSC_0161

Jag har klippt de syrenbuskar som blommat över, tvättat mattan till poolen och håller på och förbereder för att jag skall försöka sätta upp den själv.

DSC_0178

Kolla det är persikor i trädet, alldeles fullt.

Rensat lite i rabatterna, skrapat altan räcket till (entrén).

DSC_0183

Jag han till och med ner på stan och köpte mig en skjorta och en t-shirt.

DSC_0193

På kvällen gick jag runt och fotograferade lite.

DSC_0233

Maken kämpar med att gå omkring, han har ont i axeln när han går ont i höften när han ligger, så han har det inte lätt men han klagar inte.

10 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder du visar.Helt underbara.Ha en skön tisdag kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Låter så härligt...det är lätt att känna sig glad inombords när solen skiner och det är så vackert ute...just nu är det bara fåglarna som hörs, ha det gott, kramen

    SvaraRadera
  3. Det är underbart nu...helt otroligt och badat o solat har jag gjort...
    Sicken lyx med egen pool i värmen men jag fattade inte vad poolmattan ska vara till - i eller ovanpå poolen - dum fråga kanske men jag är helt novis...
    Troligen blir det ett kvällsdopp för "lilla tösen", hunden och mig frampå...hunden är inte förtjust i att bada men vi ska göra ett försök...stackarn vet inte att hennes matte är badtoka!
    Knepigt värre för gubben med andra ord...antar att han fått värktabletter men i vissa lägen så hjälper sådana föga och det kan tom med vara bättre att härda ut utan...
    Var rädda om Er och Kram från Malin

    SvaraRadera
  4. Äntligen är solen här ;-) Blir så glad fast jag ligger inne och snuvar hehe.. Skönt att familjen är hemma och att du kan pyssla i trädgården din..
    Kram Benita

    SvaraRadera
  5. Ja nu får vi verkligen njuta av den efterlängtade värmen! Här ska grillen fram nu ikväll! Se på solnedgången fast det är jobb imorgonbitti. Det är mycket som blir lättare när solen skiner! Ha en skön kväll! Kram Märta

    SvaraRadera
  6. Ikväll har jag känt mig lite piggare & var ute och gick en stund och pratade med en släkting som bor i närheten. :-)

    Hoppas du mår bättre iallafall. Kram!

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder. Det är så härligt nu när värmen också äntligen kom..
    Din make verkar vara en tuff en! :)
    Hoppas han slipper ha ont.
    Min reuma som jag nämde, ger mig inte så mycket smärtor eller så, den är en ganska ovanlig variant och mera ungdomsplåga och är vilande nu (de senaste 20 åren). Men muskelstyrkan är inte så bra som jag skulle önska. Så jag håller mig till småpyssel och så får gubben fixa de stora sakerna. Fast det harmar mig alltså, för jag vet ju hur allt ska göras men har inte kapaciteten själv. Och envis som jag är, skulle jag helst göra allt själv...

    Men jag försöker lära mig att inte vara så envis...
    Tack för dina alltid så rara kommentarer!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  8. Vädert är så underbart nu. Man vill inte gå in på kvällarna.
    Du är diktig du
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  9. Jajamänsan! Imorgon blir det solen hela dagen :-)Kram Benita

    SvaraRadera
  10. Hellojsan där!! Härligt med egna persikor!!!!

    Japp..sola o bada i morgon;)))

    Kramelikram
    ~~♥Millan ♥~~

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck