fredag 31 juli 2009

Lite lulllull

Lite har jag presterat under torsdagen målade en gammal knoppbräda som fick sig ett nytt liv, från grönt till vitt.

DSC_0033

Hade ingen bra plats för bad handukarna, antingen bredvid toaletten eller så en handdukshängare från Ikea som var lite konstig och man sprang lätt in i den

DSC_0034

Nu har vi plats för 7 handdukar och dessutom hänger det ovan elementet så då torkar de fortare eller så får man varma handdukar.

DSC_0035 (2)

För ett tag sedan köpte jag en skänk från Ikea, jag skulle ha den som media bänk. Gillar den skarpt förutom att man såg allt som fanns i skåpet. Så idag så satte jag spetts gardin på baksidan och det blev genast bättre.

DSC_0039 (2)

Annars så har det inte hänt så mycket annat, rätt lugnt faktiskt. Det kan vara rätt skönt att göra lagom med saker. Här på området är det så tyst, många av grannarna är bortresta så det känns i bland som man är på sitt eget sommartorp.

DSC_0036 (2)

Så inte behöver jag resa bort, utan bara njuta och låssas att jag har semester i mitt egna paradis. Vissa dagar är jag nöjd med det men så i bland så vill jag bara komma bort.

Från det ena till det andra i dag gillade jag Ernst program, se hur han knöt i hop säcken och jag skulle inte ha nått emot att vara där ett tag.

6 kommentarer:

  1. Åhh, vad fint det blev med spets på dörrarna. Tänk vad man kan fixa till saker med små medel:-)
    Visst, är det skönt att göra lagom saker. Bara att njuta av tillvaron är inte fel.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej..Kikar in och önskar dig en riktigt härlig fredag..Kram från Fare

    SvaraRadera
  3. Hejsan, vad fint du gjort med tyget =).

    Ja vi hade en bra dag i Skara, brukar vara där i 2 dagar, men med tanke på hur vädret skulle bli så vart det en.
    Tror alla tänkte som vi ;)

    Ha en skön Fredag & Helg.
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. Jag har gjort precis likadant på min Liatorp sideboard. Jag använde gamla örngott istället. Skönt att slippa det fula, eller hur?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt med spetsen i dörrana!!
    Det grämer mig att vi inte kan se Ernst här..

    SvaraRadera
  6. gå in under etiketter vardagsrum och scrolla ner. Där ser du dörrarna med örngott :-)
    Ha en mysig helg
    kram Malin

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck