måndag 27 juli 2009

Lördagens loppisfynd

Vi var på loppis i lördags och nu har jag fotat de fynden, det var dessa kakformar 6st á 2:-st.

DSC_0021

Undras vad det var för kakor man bakade i dem, någon som vet?

DSC_0011

Sedan var det det här fatet, har aldrig sett ett sådant tidigare. Tycker det snarare ser ut som man har ljus på det , förutom att det inte finns någon hållare till det.

DSC_0017

20 riksdaler gav jag för det, jag har alltid gillat det vita och blåa och jag skall ta upp det mer i mitt kök igen.

DSC_0020

Söndagen var svärmors födelsedag så det var fika hemma hos henne men på vägen ligger ett tillfälligt loppis och jag fick maken att stanna och även denna gång handlade jag och som vanligt säger jag, att det blir en annan dag.

DSC_0014

När vi kom hem så började jag feja i köket, här måste det plockas bort grejer för att få plats för det nya.

Under kvällen kom mina andra grannar över de hade garagerensning så det blev lite av dem med så nu måste jag verkligen rensa ut här. Jag har inte hunnit fota dem heller då jag har en liten man på besök och han får all min uppmärksamhet.

13 kommentarer:

  1. Kakformarna du köpte är det inte att baka mandelmusslor i?Som vissa garnerar med Grädde och hjortronsylt och vissa grädde och jordgubbssylt?Det är skoj att fynda.Ha en mysig måndag kramizar ~~~~~RITA~~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Jag ser redan att någon skrivit mandelmusslor..frö det är det som dom kakorna het som man bakar i dessa läckra formar, är nu på väg till Värmland, du får titta in och pröva lyckan, ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  3. Så fina saker du visar.
    Då kanske jag inte behöver täcka så noga som jag trodde.
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Fina fynd du har gjort,du jag tror att dom gjort chokladpraliner i dessa formar,eller är dom kanske för stora för det.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  5. Det är ju så man egentligen ska göra.. bara känna :) Det är något som jag får lära mig :) Vilka underbara kakformar! kram

    SvaraRadera
  6. Har ingen aning vad formarna ska vara till men de är i vilket fall supersöta.Vilka snälla grannar du har som köper så fina emaljkannor till dej på loppis.Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Så söta formar men är svårt att se hur stora de är...är de inte väl små för mandelmusslor...men är onekligen det jag tänker på...måste vara till något där man ser "botten" av kakan...chokladpraliner blir supersnyggt...
    Fatet ser gammalt o charmigt slitet ut...Vilka fynd du gör på löpande band och måste vara gott om bra loppisar runt där ni bor...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  8. Helt underbara saker du hittat..min smak..Ganska lustigt med din ljushållare för när vi var ute på lite turer på semestern hittade vi ett gjuteri som hade helt underbara saker..Då hade dom en sån som du visar i gjutjärn och en i glas och jag köpte den i glas..Det verkar som om vi faller för samma saker..Dina fynd bara älskar jag..Titta in hos mig om en stund tänkte visa min i glas..Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Vad jobbigt att du har gått och blivit sjuk, jag tror jag har åkt på en sväng av maginfluensa. Idag har varit en springande dag på toaletten, usch så trist. Det blev inget långvarit på jobbet idag. Får se ifall jag orkar imorgon.

    Krams!

    SvaraRadera
  10. Oj så fina fynd du gjort. Liknar inget jag sett tidigare!

    SvaraRadera
  11. Vilka söta små formar du har kommit över, vilket fynd. Funderade lite över porslinsfatet med lilla hållaren, kan det kanske vara ett fat till lilla tepåsen månntro? De såg väldigt mysigt ut med det tända ljuset på!

    Önskar dig en fortsatt skön vecka!

    Kramar Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  12. Härligt med lite blått i den vita...ibland längtar man efter det...fina bilder...
    Kram Maud

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck