fredag 21 augusti 2009

Det roliga i Kråksången är att…..

Jag funderar mycket över framtiden, det är så mycket på G just nu. En massa beslut som måste tas, huset som tar en massa tid och pengar men så är det ju när man bor i hus, fast nu när hälsan svajar känns det extra tungt.

DSC_0072 (4)

Inte för att jag skulle vilja bo någon annanstans, har bott här i 19år så varför skulle jag vilja ge upp det.

DSC_0070 (4)

Jag kanske bara fått en släng av höst depretion, sommaren passerade så fort så det kändes som jag inte han med. Det enda jag hoppas på att det går över fort för så här vill jag inte ha det. Lugn och ro är något jag önskar mej, när jag ändå håller på med önskningar så ett jobb och fred på jorden.

DSC_0070 (4)

Bilderna som jag visar i dag är ett skåp jag tagit över av min syster.

Det roliga var när barnen såg det så sa de

“Ett fint skåp men då i en annan färg”

De som tidigare protesterade över min målning här hemma.

Fast det roliga i kråksången är att jag har inga planer på att måla om det, de står i rummet med mörka möbler (då jag inte har plats någon annan stans) Då kan jag inte måla om det vitt, hihi.

8 kommentarer:

  1. Jobbigt när du känner så, kan ju mycket väl va för att sommren bara flööögfötbi....brukar få en släng av deprission varje höst jag med...gillar inte den kalla tiden , när alla löven försvunnit fr träden!


    skåpet var väl vackert sommeet var!!Stå på dig ;)


    ~~♥ Kramar Millan ♥~~

    SvaraRadera
  2. Helt klart en höstdepression...ingen tvekan...Det ordnar sig och just nu så tror jag det kostar att bo var man än hamnar...Allt är mycket dyrare o även lägenheterna...maten ska vi inte prata om för den har de smyghöjt nått vansinnigt...jag baxnar över priset på köttfärs numera...inte någon billig mat längre...
    Skåpet är flott värre men skulle vara väldigt fint i vitt...Men låt det stå där det står o vila dig ifrån penseln lite...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt ordnar sig till det bättre..livet är en prövning emellanåt..jag vet..men idag är en av mina lyckligaste faktiskt..du fårläsa...även om jag icke är purung så kan man drömma och så en dag så går den i uppfyllelse...önskar en bra helg, STOR KRAM, Viola

    SvaraRadera
  4. Hej..Kanske är inte jag den rätta att säga "Det ordnar sig" men hela vägen hem från min praktik idag tänkte jag..Äh va fasen"Det ordnar sig" Så nu sänder jag dig en kram full av hopp (Du får låna lite av mig;)
    Skåpet är jätte fint..Låt pensel vila och ta fram den en bra dag..Kram till fredagen..Susanne

    SvaraRadera
  5. Skåpet är jättefint. Jag har också börjat få lite pikar hemma om vissa möbler som jag ej har målat... Förstår att det känns lite motigt, tycker också att sommaren passerade så fort förbi! Hoppas att du mår bättre snart! Det tar ju lite tid att ställa om men hösten kan vara lite mysig också för då kan man tända ljus, äta goda grytor och ha inomhusmys!

    Kram Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  6. Hm det är nog en en höstdepression...det är inget skoj men det brukar ju vända. jag lider av detsamma och det är helt fruktansvärt att vara värme och ljusberoende! Sänder dig en liten kram!! Kram petra

    SvaraRadera
  7. Jättefin bokhylla. Den skulle nog passa i vitt, fniss :-)

    Kram L-F

    SvaraRadera
  8. Du får försöka tänka på det som är bra (lätt att säga), du har ju ett jättefint skåp att glädjas åt i alla fall! Kram Maria

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck