torsdag 24 september 2009

Nu saknar jag lite gafflar

Igår han jag knappt med mig själv så som att äta. Våran hushållsreparatör kom tidigt för att byta motor på köksfläkten men först skulle den plockas ner (det gjorde maken).

DSC_0083

När bytet av motorn var bytt skulle fläkten tillbaka (det gjorde maken) men jag fick äran att göra rent efter, skall till läggas att den är av rostfritt stål.

DSC_0080 

Ja det var bara att fortsätta, maken skulle klippas (jag är inte frisör fast det var min dröm att bli men kom inte in). Papper skulle gås igenom och skickas iväg.

DSC_0082

Ett snabbt ärende in till stan för att lämna bilbarnstolen till Whilliams mamma, passade på att springa in på “min loppis” Det fanns inte mycket nytt men nått kom jag hem med iallafall.

Det blev 4st kaffe skedar och en liten gaffel, nu saknar jag bara stora gafflar till min samling.

 DSC_0081

In på postombudet och hämta packet, hem och laga mat, sedan kom en och köpte vår gamla damtralla, diska och ut med hunden på promenad sedan var det kväller och jag får sätta mig och kolla in era bloggar, det blev en perfekt avslutning på onsdagskvällen.

DSC_0083

Idag var det bara att kliva upp tidigt och göra mig i ordning ifall jag måste i väg för vad kan jag göra hemma då de har stängt av vattnet mellan 8 och 12. Hmm har en himla massa papper som borde tas i tu med och sätta i pärmar men det kan jag göra en annan dag ; )

11 kommentarer:

  1. Halojs...så jätte söta skedar!! Kramis ♥

    SvaraRadera
  2. Visst är dom fina dom besticken, jag har lika som dej o älskar dom!
    Ha en fin dag! Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Ja jag är hemma,men drar gärna tillbaka igen ;).
    Här är så kallt & blåsigt !
    Nja, laddat batterierna vet jag inte, himmel vad vi har gått, ätit & druckit.
    Men kul har det varit =)).

    Så fina bestick du fyndat igen !
    Önskar dig en skön dag, snart helg igen.

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. Hej där,
    Tack.
    Oj vad du har hunnit med mycket. Ha en fortsatt fin dag.
    kram

    SvaraRadera
  5. Jisses ett sådant tempo...undrar om du inte sliter dubbelt mot mig...
    Lustigt för de dr besticken känner jag igen...vi har flera i vår kökslåda med exakt samma mönster på...inte en hel uppsättning men några udda...
    Jag ska i väg o jobba snart men har tagit mig några timmar ledigt o ska dit lite senare...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  6. Va du jobbar och sliter...
    Så söta silverbestick.:-)Ha en fin dag!
    /Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Låter som en riktigt fullspäckad dag! SKönt med lite avkoppling med bloggeriet framåt kvällen då...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  8. Ja det händer en del kul...Jätte fina Loppis fynd..Kram till resten av dagen

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Älskar franska liljan och har en del själv...:) ha en skön fredag och helg som kommer, kramen

    SvaraRadera
  11. Vilka fina skedar och vilka bra burkar du har köpt dig.
    Var finns läkarmissionens loppis uppe hos er?
    Jag har fortfarande dataproblem.
    Kram! Märta

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck