söndag 29 november 2009

1:a advent och födelsedag

Även här i stugan har det firats första advent härligt att lovligt få tända advent ljusstakar och stjärnor.

Samtidigt har vi firat vår minsta, vår Dotra har idag fyllt 19 år.

Grattis min Dotter!

DSC_0018

Efter en lugnt morgon med lite köksbestyr så som göra en tårta, plocka fram finporslinet och duka för att sedan vara klara tills gästerna kom. Allt flöt på så bra och nu när kvällen är här önskar man bara få krypa ner i sängen och sova.

DSC_0020

Inget annat har blivigt gjort i dag bara en mys dag, så synd att syrran med familj eller Annika och Elsa inte kunde komma hade varit trevligt.

DSC_0027 

Min vackra advent ljusstake fick sig lite krossat glas i botten och siffrorna gjorde jag härom kvällen, det får duga för första advent men jag kommer nog på nått annat längre fram.

10 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag tycker att det låter härligt med en mysdag. Man måste ju leva med eller hur? Dotra din uppskattade säkert att bli firad med tårta och allt! Tycker att dina adventssiffror blev jättefina. Inspirerar mig som också ska försöka göra några.

    Kramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  2. Härligt med mysdag. Här har det varit en skön adventshelg synd bara att den gick så fort.
    Gratta dotra från Småland!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  3. Härligt när 1:a advent får vara en mysdag!
    Fint med det krossade glaset i din adventsstake, den är riktigt vacker!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Skönt med en mys dag..Ja visst konsolen är från din mall=) Det tog sin lilla tid att får upp den men nu är den på plats och jag är jätte nöjd..Nu skulle man ju önska att hantverkarna som började med tvättstugan kunde komma och göra färdigt den har inte sett dom på flera månader,Suck..Ja så ska jag iväg igen på min praktik i morgon,,sjukskrivningen är över men inte sjukan,,just nu har jag feber och hosta men vad ska jag göra kan inte sjukskriva mig igen första dagen..Så jag får hasa mig dit..Nej det är inte lätt att få lov o vara sjuk i dessa tider.. Massa kramar till din morgon dag..Susanne

    SvaraRadera
  5. Go kväll Corrina!!
    Hoppas det varit en mysig advent!
    Stort Grattis till dottern din!
    Ha en fin vecka ♥ kram Millan

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott till dottern.
    Verkligen fin adventsljusstake du har har.
    Låter härligt med en sådan mysdag.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad fyndigt med siffrorna, blev jättefint.
    Må så gott.
    Yvonne

    SvaraRadera
  8. hej
    tack för dina rara ord och grattis själv =)
    vilka härliga siffror du tillverkat...jätte jätte fina....
    kram pia

    SvaraRadera
  9. Ja, men Corrina, lite pyssel har det ju blivit! Din adventsljusstake är ju ljuvligt vacker, och att själv böja till små sirliga siffror till är ju hur gulligt som helst.
    Va mysigt det lät när du beskrev att du gjorde en tårta och tog fram finporslinet och dukade med...jag riktigt känner den förväntansfulla stämningen i luften och så glad din dotter ska bli över att bli fint firad.
    Nu önskar jag dig allt gott i nya veckan framför dig!/Kramar Karin

    SvaraRadera
  10. Härligt med mysdag och födelsedagsfest! Ljusstaken är fin tycker jag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck