torsdag 3 december 2009

Kakfat

DSC_0075

Tänk vad lite kyla och inget regn kan göra att man mår mycket bättre. Jag  känner jag att jag är lite på banan igen, det är ju 24 dagar till jul och en del klappar skall fixas, baka och göra julgodis står också på planeringen

 DSC_0078

I går var jag kreativ på många plan, efter jobbet tog jag mig i väg för att handla lite små plock och fick mig 2 julklappar hem så nu har jag totalt 3 inköpta.

 DSC_0073

Jag målade dessutom målat mitt kakfat som jag köpte för några år sedan på en loppis. Det var lite rost i plåten men jag gillade det så servetter har fått täckt rosten då kakfatet användes. Härom dagen kom jag på den genialiska idén att jag skulle måla fatet. Sagt och gjort faten blev målade men själva hållaren fick ha kvar sin färg.

DSC_0070 

Nu tycker jag att fatet kan användas igen utan servett.

8 kommentarer:

  1. Det blev ju fint! javisst är det sant att man litet går igång då vädret är bättre. ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  2. Ditt kakfat blev ju så fint när du fick förvandla det, hoppas du får en fin dag, kramar

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag fick någon typ av vinterkräksjukan och jag känner mej mycket bättre nu som tur är. Idag kommer min syster & systerson hem över helgen och jag är så förväntansfull.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj ..tänk vad färg är fantastiskt..Det blev ju super fint..Skönt att du mår bättre..Själv går jag just nu i motvind i en strävsam uppförsbacke..Ja så kan det va vissa dagar..Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Vilket toppenresultat! Verkligen fint.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jo visst är det härligt med det lite mera vintriga vädret...här är det snö i luften men återstår att se om det blir nått.
    Nu är det jag som fått feber och har hosta...dottern är frisk igen, hoppas det är en "vanlig" förkylning som drabbat mig och inte någon elak influensa...känner mig vissen värre.
    Så vacker fatet blev med lite färg och jag är själv på jakt efter ett våningsfat men vill inte betala en massa...De går fort åt på loppisarna men en dag så står det där...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  7. Det blev jättefint!! Jag har sett folk som målat om sina fula silverfat men aldrig prövat själv!!
    Vad använde du för sorts färg??

    Ha det gottis !!
    Kraam Sanne..

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vad snyggt kakfatet blev. Vad använde du för färg??. Jag har ett som det lossnat någon slags hinna på och tänkte slänga det men kanske kan skrapa bort det lösa och måla det istället.. Ha det bra Kram Aydan

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck