lördag 22 maj 2010

Blandad kompott

Vilket väder vi har haft ett par dagar nu. Hoppas att det jag ser på himlen just nu inte kommer att vara vädret i morgon. Jag har en del arbete inne som jag skulle behöva få gjort så som måla en brödbox till Dotra, måla matrummet, sänggavlarna och säng skåpen som jag köpte i vintras skulle även de behöva målas.

DSC_0013

Men inte kan man vara inne då vädret varit så underbart. Jag har passat på att vara i solen, tagit några maskrosor, rensat en och annan rabatt och sopat av altanerna allt i godan ro. För en gångs skull fått jobba någorlunda i fred för jag har varit solo. Maken har varit med sina jobbar kollegor, så mat har inte legat så högt på min prioriterings lista.

DSC_0006

Men hör och häpna jag rundade av dagen med en dusch och satte sedan på grillen och grillade ett par kotletter och gjorde mig en sallad, det hör till ovanligheten att jag gör nått sådant när jag är själv, å så gott det var.

DSC_0017

När jag körde i väg maken till jobbet så hann jag med att smita in på loppisen och de hade 50% på allt, jag hittade 4 nya assietter till samlingen för en liten summa av 10:- så nu har jag 8st i samlingen. I morgon måste jag ut och införskaffa en ny kaffebryggare för den vi hade pajade i dag, dagen innan garantin gick ut. Som tur va fick jag mig en kopp hos grannen, mums. Nu tar jag kväller ; )

4 kommentarer:

  1. Så söta assietter!

    Nej, det är inte ofta man grillar till sig själv :)

    Hoppas på fint väder imorgon också.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hallojsan där...lät klokt att grilla lite till sig själv o njuta i godan ro...suveränt väder har det varit men idag är det molnigt här o kvalmigt...döttrarna badade ute på kusten i går så nu är det väl närapå sommar...
    Hoppas att allt är väl med dig o jag har inte försvunit utan pausar lite bara...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  3. Smart att ta hand om sig själv och mysa lite :)

    SvaraRadera
  4. Tur med en del otur med annat!

    Söta assietter du fått tag på och sicken tur att det var nedsatt pris oxå! Nu ska jag läsa ikapp!

    Kram Annica

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck