torsdag 20 maj 2010

Lyckorus

Vilken värme det var i dag upp till 28 grader hade vi i stan. Jag snabbade mig hem för att hinna vara ute i solen en stund och eftersom jag har svårt att sitta still så blev det att springa runt med maskrosdragaren.

DSC_0009

45 min hann jag vara ute sedan brakade åskan lös och det var bara att gå in och efter en liten stund så kom även regnet. Passade på att städa badrummet och när det var gjort gräddade jag en ugnspannkaka.

DSC_0011

När det regnar så där vill jag igentligen krypa upp i soffan, låta ytterdörren stå öppen och sätta på videon med allra första avsnittet av “Sommartorpet” med Ernst.

DSC_0010

Det är jättemysigt och ger en sommarkänsla. Tänk vad små saker man kan bli lycklig för. Lika dant var det då jag satt i Stockholm i solen och läste en bok. Alla tankar försvinner och man bara njuter eller rättare sagt det är då man lever. Lycka är även att få detta vackra plåt fat av min moster, ett doftljus och lite stenar från någon resa, det är vackert.

3 kommentarer:

  1. De allra första sommartorp avsnitten? de har jag på band... så kul att se på. Så genuina!

    SvaraRadera
  2. Ville titta in och önskar en fortsatt skön pingsthelg, vilket väder vi har! Har mailat till dig, KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej!
    ja visst är det härligt att man kan bli lycklig över små saker. Ha en riktigt bra helg Kram Aydan

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck