söndag 17 oktober 2010

Smart förvaring

Nu börjar jag komma på fötter igen, så i går passade jag på att städa av lite här hemma. Jag lovar att det verkligen behövdes, varför förstår jag inte för om man inte gör något så borde det inte finnas något att städa heller.

DSC_0051 (2)

Nå väll, passade på att göra om lite uppe på skåpen i köket. Jag hade fullt med glasburkar fulla med olika bakformar, till slut kändes det lite rörigt.

DSC_0053 (2)

Måste hitta någon smart förvaring, kom då på brödburken som jag köpte på loppis. Den stod ju bara där ändå, för vi äter inte så mycket bröd här hemma. Om vi har bröd så förvaras det i frysen och vi tar bara fram det vi kommer äta upp.

DSC_0057 (2)

Sagt och gjort, det var ett smart ställe att förvara bakredskapen. Nu kommer jag att få plats med de jätte stora pepparkaksformarna som jag annars inte vet vart de skall förvaras och som jag till hösten har så svårt att hitta.

Förresten har ni varit med om att någon använder sig av er mailadress? Det finns en tjej som har samma förnamn som jag som anger min mail adress till sig. Så arbetsförmedlingen söker henne, olika klubbar skickar erbjudanden som bantningspiller, resor osv. Vad gör man åt sådant?

6 kommentarer:

  1. Men usch det där låter obehagligt tycker jag!

    Praktiskt med den fina brödförvaringen som kakformsförvaring:)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Praktisk förvaring i köket är alltid välkommet o jag känner så väl igen det med bakformar som man inte hittar när de ska användas...
    Jo min mailadress har blivit använd till/av fler men än så länge rör det sig om barnen vad jag vet...ena dottern o sonen får mail till/åt mig...lite kusligt...vet inte vad man kan göra för att ordna detta...

    Kramar från Malin (Gott att du mår bättre nu och är på benen)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Skönt att du mår bättre. Så fint uppe på skåpen. Smart med den fina brödburken... Ha en riktigt bra söndag Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt du mår bättre..Hm vad konstigt...Det bästa kanske skulle vara o ta bort den och skaffa en ny...här på blogger kan du ju skaffa en Gmail...Kram

    SvaraRadera
  5. Åh du söta, tack för ditt stöd i min sluta röka kamp! Jösses om du visste att det faktiskt hjälper att få peppning så! TACK!!!!! Men du GRATTIS 2 veckor, det är ju helt kanon, dit känns som en evighet för mig. Men jag håller i mig än så länge och håller alla tummar för dig, för visst ska vi inte vara två snuskiga rökare!!! Ler Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Det där lät ju inte roligt..vet inte om man kan polisanmäla sådant..så många fina kökssaker du har i din ägo, skönt att du mår bättre, kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck