måndag 30 januari 2012

Färg eller tapet

Söndagen bjöds på fågelkvitter och sol, å vad jag fick vårkänslor. Kände att jag måste få in vår i hemmet med.

Blåvita textiler ligger mig varmt om hjärtat och sängen bäddades med nymanglade lakan i just den färgen.

Jag har ännu inte kommit till skott med väggfärgerna i sovrummet, kan inte bestämma mig för färgvalet än. Skall de bli vit? Är lite rädd att möblerna då kommer uppfattas som gula, trots att de är målade i antikvitt. Funderar på att ta en ljus färg i Cape cod skalan, jag har ju haft de färgerna en kort period tidigare och kände då att de kändes smuttsiga. Jag kan ju tapetsera men det tar så lång tid och kräver förarbete och jag vill ha det gjort nu. Så vad har ni för förslag??


6 kommentarer:

  1. Vi föreslår att du målar tapeterna, det är ju"bara" att måla över om man tröttnar.

    kram tre tanter

    SvaraRadera
  2. I den sängen skulle man sova skönt....

    SvaraRadera
  3. Verkligen fina sängkläder.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Ljust grå är ju en fin färg som bryter av bra..eller åt linnehållet, mina favoritfärger, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  5. Oj så fint här var..helt nytt...Härligt :)
    Ja du här är det som det är nu tyvärr...Så bloggen får vila ett litet tag till...Och troligtvis får den byta namn...Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck