tisdag 10 juli 2012

Winnersmoke

Jag har tidigare tagit upp om företaget Winnersmoke och härvan fortsätter. Jag kommer här ta upp om min erfarenhet och varna andra hur det kan bli.
Efter att inte gillat deras produkt (efter startpaketet) Tar jag kontakt med Winnersmoke om att jag inte vill ha något mer, samtidigt dimper ett nytt paket ner, vilket jag skickar tillbaka oöppnat. Winnersmoke ger mig nu ett erbjudande som lyder.
[2012-04-12 19:32]
Hej Corrina
Tack för alla dina mail
Vi beklagar att du missat informationen och om du upplever att vi varit otydliga. Vi följer alltid gällande lagar och regler.
Så här fungerar ångerrätten. Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du som kund rätt att ångra ditt ingångna abonnemangsavtal inom 14 dagar från mottagande av välkomstpaketet. Ångerrätten gäller därför endast på ditt välkomstpaket och inte på de löpande försändelserna i abonnemanget. Om du som kund vill utnyttja din ångerrätt och returnera varan måste du meddela vår kundtjänst skriftligen via e-post. E-postadressen, till vår kundtjänst, hittar du på fakturan.
Du har inte utnyttjat denna ångerrätt vad vi kan se i våra system.
Om du inte skickar tillbaka startpaketet inom 14 dagar från mottagandet har du bundit dig till att ta emot tre månadspaket. Du skall också kontakta kundtjänst inom 14 dagar och meddela oss att du vill utnyttja din ångerrätt.
Du klickade i en ruta där det stod
"Ja tack, jag vill gärna få ett Winnersmoke startpaket för 99 kr inklusive frakt. Därefter får jag varje månad ett paket för 749 kr plus frakt. Jag har alltid 14 dagars ångerrätt, och jag kan alltid enkelt avbeställa nya försändelser genom att skicka ett e-postmeddelande."
I köpvillkoren längre ned står det tydligt:
2. Priser och abonnemang
Priserna är angivna i svenska kronor. Vi marknadsför abonnemang med 3 månaders bindningstid. Abonnemanget förnyas automatiskt, 3 månader åt gången, intill du själv säger upp det.
Köpvillkoren är normalt långa och omständliga varför de sällan får plats i sin helhet som på en reklampelare eller i en reklambild. Vi ber dig därför att vara uppmärksam på köpvillkor. Du får ju faktiskt startpaketet för endast 99 kronor. Det är sant, samtidigt får du ett abonnemang med en bindningstid på tre månader. 14 dagars ångerrätt har du ju också, bara att skicka tillbaka startpaketet till vår lageradress.
Det är inte ofta vi tvingas gå vidare till kronofogde eller inkasso. Det är ingenting vi väljer att göra i första läget, utan försöker alltid lösa situationen med kunden. Därför kan vi i ditt fall göra ett undantag och gå med på att du bara tar emot ett månadspaket, vilket är mycket generöst.
Vi kommer alltså avsluta ditt abonnemang med omedelbar verkan om du inbetalar fakturan på 799 och 99 kr. Var vänlig bekräfta snarast att du accepterar denna överenskommelse.
Med vänliga hälsningar
Winnersmoke support
Sverige
Naturligtvis tar jag det erbjudandet för att få ett avslut.
Här kommer mitt svar.
Det känns inte som en rättvis lösning. Jag godtar ändå att ni skickar mig paketet igen och att jag skall betala 899:- och slipper er för all framtid.
För att detta avtal skall gälla så så skall ni:
(Ni säger att ni har snabb leverans) så jag förutsätter att det finns hos mig inom 7 dagar (inte så lång tid som provpaketet tog, vilket var flera veckor) och att ett inbetalningskort finns med på summan av 899:- och att samtliga grejer finns med i paketet samt att det är Cool Menthol.
Corrina Cederberg
=================

[2012-04-14 20:50]
hej Corrina.
Tack för ditt mail.
vi har erbjudit en kompromiss vilken innebar att du skall motta välkomstpaketet och 1 månadspaket.
Har du returnerat paketet kan vi skicka tillbaka det till dig mot en returhanteringsavgift på 100 kr, så total 899.
Vi har varit tillmötesgående i detta ärende och ser fram emot en snabb lösning.
med vänliga hälsningar
Winnersmoke Support
Sverige
Tror ni det slutar där? Nej då.
=================
[2012-04-25 18:55]
Hej Corrina.
Tack för ditt mail.
Har du enligt vår kompromiss betalat fakturan för ett månadspaket på 799 och provpaketet på 99 kr har ditt abonnemang avslutats, helt i enlighet med vår kompromiss.
Paketet bör anlända senast till slutet av den här veckan.
med vänliga hälsningar
Winnersmoke Support
Sverige
Fortsättning följer

[2012-05-01 2:11]
Hej Corrina,
Du får skicka tillbaka varan till oss på:
Kentucky Rose
Ryttervaenget 2-4
5900 Rudkøbing
Danmark
OBS; Ditt 3 månaders abonnemang är på paus i 7 dagar och annulleras, under förutsättning att vi får ditt paket i retur. Kom ihåg att uppge ditt namn och adress vid retur. Du blir informerad om att ditt abonnemang är helt avslutat så snart vi har mottagit och godkänt ditt paket och när räkningen för porto och expeditionsavgift avseende startpaketet är betald.
Med vänliga hälsningar
Winnersmoke Support
Sverige

Mer….Krav på det tillbakaskickade paketet. Har vid det här laget betalat 99:- pluss det månadspaket de hänvisar till i tidigare mail.
Hej Corrina, Vi har fortfarande inte mottagit din betalning för faktura 1001117. Vänligen betala denna snarast. Om vi ej får betalningen överlämnar vi ärendet till inkassohantering vilket kommer medföra ytterligare kostnader för Er. Med vänliga hälsningar WinnerSmoke support Sverige

Påpekar det till dem
[2012-04-25 18:55]
Hej Corrina.
Tack för ditt mail.
Har du enligt vår kompromiss betalat fakturan för ett månadspaket på 799 och provpaketet på 99 kr har ditt abonnemang avslutats, helt i enlighet med vår kompromiss.
Paketet bör anlända senast till slutet av den här veckan.
med vänliga hälsningar
Winnersmoke Support
Sverige
Nästa mail dimper ner.
[2012-05-01 2:11]
Hej Corrina,
Du får skicka tillbaka varan till oss på:
Kentucky Rose
Ryttervaenget 2-4
5900 Rudkøbing
Danmark
OBS; Ditt 3 månaders abonnemang är på paus i 7 dagar och annulleras, under förutsättning att vi får ditt paket i retur. Kom ihåg att uppge ditt namn och adress vid retur. Du blir informerad om att ditt abonnemang är helt avslutat så snart vi har mottagit och godkänt ditt paket och när räkningen för porto och expeditionsavgift avseende startpaketet är betald.
Med vänliga hälsningar
Winnersmoke Support
Sverige
Till råga på allt får jag detta på mailen
hej corrina. Vi ser att du är aktiv och skriver en egen blogg. http://corrinasvardag.blogspot.se/2012/05/varning-for-bluff-foretaget-winnersmoke.html?showComment=1338362017976 Vi vill påpeka att kalla ett företag för blufföretag kan få juridiska komplikationer. Vi har inte fällts i någon instans för att vi ej skulle ha uppfyllt våra åtaganden eller att vi har betett oss bedrägligt eller liknande. Att publicera inlägg där vi påstås vara ett blufföretag utan att det har belägg i varken gällande rätt, i domstolsutslag eller i civilrättsliga mål kan skada ett företag ekonomiskt, och om det sker utan grund, kan personen ifråga ställas till ansvar om publiceringen anses vara företaget till men. Vi ber dig därför i detta inlägg vänligen ta bort alla hänvisningar till bluff företag, eftersom vi är ett seriöst företag som fullföljer våra åtaganden. Med vänliga hälsningar Winnersmoke Sverige
Osv……….
Hej Corrina, Vi har fortfarande inte mottagit din betalning för faktura 1001117. Vänligen betala denna snarast. Om vi ej får betalningen överlämnar vi ärendet till inkassohantering vilket kommer medföra ytterligare kostnader för Er. Med vänliga hälsningar WinnerSmoke support Sverige
Nästa deal……….
Hej Corrina,
OK, vi får nu komma till ett slut på detta. Det bästa vi kan erbjuda dig är att vi krediterar den fakturan 40232761. Du betalar alltså för expeditionsavgift för startpaketet samt månadspaket 1. Bättre än så kan vi ej gå med på.
Innan jag registrerar krediteringen måste du också bekräfta att du godkänner detta beslut samt att du ej kommer skicka massa fortsatt mail till oss. Ditt andra alternativ är att du betalar för alla paket som du har mottagit. Valet är ditt.
Med vänliga hälsningar
WinnerSmoke Support
Sverige
Jag meddelar att jag redan fått en deal….då kommer detta svar
[2012-05-24 19:32]
Vi fick ingen bekräftelse, du får en sista chans annar gäller ditt abonnemang igen.
Med vänliga hälsningar
WinnerSmoke Support
Sverige

2012-05-24 2:52]
Hej Corrina,
OK, vi får nu komma till ett slut på detta. Det bästa vi kan erbjuda dig är att vi krediterar den fakturan 40232761. Du betalar alltså för expeditionsavgift för startpaketet samt månadspaket 1. Bättre än så kan vi ej gå med på.
Innan jag registrerar krediteringen måste du också bekräfta att du godkänner detta beslut samt att du ej kommer skicka massa fortsatt mail till oss. Ditt andra alternativ är att du betalar för alla paket som du har mottagit. Valet är ditt.
Med vänliga hälsningar
WinnerSmoke Support
Sverige
Fortfarande ligger det tillbaka skickade paketet hos inkasso, vilket jag påpekar till dem.
Jag har betalat för alla paket som jag har mottagit för länge sedan det är ni som skall ta bort fakturan på paketet som är tillbaka skickat!
Och hör och häpna på detta mail som kom idag.
[2012-07-10 5:59]
Hej,
Om det är någon som är mindre begåvad så är det du, vänligen läs våra tidigare mail så förstår du exakt varför. Vi lovade dig att faktura 40232761 skulle krediteras vilket vi gjorde. Att du har skickat tillbaka ditt paket till oss är inte vårat problem då det står klart och tydligt i våra köpvillkor att skicka paket i retur inte gäller som uppsägning. Vi har ändå ingen nytta av öppnade paket.
Vi har gjort som vi har lovat och vi kommer inte svara på fler frågor pga av att du skapar problem för dig själv genom att skita i och läsa innehållet i våra mail.
Vi har ingenting mer att tillägga i detta ärende och ditt fall är nu avslutat.
Med vänliga hälsningar
Winnersmoke Support
Sverige
Alla kommentarer från Winnersmoke är kopierade direkt från mailen.

Så vad tycks om detta? Verkar de ok och reko i era ögon!

21 kommentarer:

  1. Ungefär såhär gick det till för mig också. Jag har än inte fått mer en provpaket och jag har betalt det. Dem hotar med att dem skickar till inkasso när dem skickar paket nummer 1 och jag inte betalar.
    Tur nog har jag också sparat alla deras mail. DETTA ÄR RENA RAMA BLUFF FÖRETAGET.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej precis så är det för mig också, jag har nu försökt skicka tillbaka paketet jag fick idag men hittar ingen adress, har ni någon. Jag har pratat med polisen idag

      Radera
    2. adressen dit jag skickade tillbaka mitt ovälkomna paket låg i Danmark

      Kentucky Roses LTD
      Ryltervägen 2-4
      DK 5900 Rudkoebing
      DANMARK

      Fortsätt anmäl, om dom inte ger sig i mitt ärende så kommer jag också anmäla till polisen!

      Radera
  2. Oooops skulle sett denne bloggen tidligere, tror jeg holder på å havne i samme fellen. Jeg fikk prøvepakken med posten på Torsdag og bestemte meg for å angre. Ba om en bekreftelse på at jeg angret, noe jeg kanskje fikk de henviste til både det ene og det andre, derfor ville jeg klargjøre i en mail på hvordan jeg hadde forstått saken og returen mm. De svarer da at fristen for å angre var gått ut da de sendte pakken 20.juni. Hallo.....jeg tømmer vel postkassen mer en annenhver uke når jeg er hjemme. De mener altså at jeg måtte angre innen 4.juli (14 dg) men da hadde jeg ikke fått prøvepakken ennå...har sendt mail om det og er nå spent på svaret :-P Finnes mye billigere e-sig på markedet forresten :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har också råkat på samma företag och mitt ärende ser ut som ditt. Bra att du skriver om det och det är synd att sådana företag får fortsätta verka i Sverige. Stå på dig!

    SvaraRadera
  4. Det skulle vara bra om alla polisanmälde "företaget". Det är viktigt att göra, tycker jag. Jag har ringt till polisen och anmält dom. Det skulle vara bra om vi blev många, så hoppas jag att dom slutar sin verksamhet.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte beställt några cigaretter då jag inte är rökare jag har skickat paketet oöppnat i retur.

    SvaraRadera
  6. Har gjort samme bommerten selv og holder nå på å sloss med dem for å få bort dreten. Men etterpå klok kan man alltidt vär, men hvordan skal man löse dette da ?

    SvaraRadera
  7. Jag går också igenom precis samma sak med dom nu, men det får vara färdiglurat nu, jag ska gå till polisen och anmäla dom imorgon!

    SvaraRadera
  8. Man ska absolut inte betala något annat än för startpaketet, och stå på sig. Man har gått med på att testa en e-cigarett gratis och inget annat. Får man fakturor från det inkassoföretag som de anlitar meddelar man även dem att man ej har ingått ett avtal. Anmäl sedan till konsumentverket. De har redan massa anmälningar, men ju fler som anmäler desto bättre är det.

    SvaraRadera
  9. Hej här är en till som gjort samma misstag, betalade första fakturan på 149kr till ( AROS ) har inte löst ut något paket utan retunerat, oöppnat.När jag beställde på reklam såg jag inte det skulle kosta 838 kronor för varje paket o försod inte att det var ett abonnemang jag skrev på.Fick aldrig skriftlig bekräftelse via e-post. Ska anmäla idag.

    SvaraRadera
  10. Samma här, håller också på med dom nu, har precis gjort en anmälan till KO, är i allra högsta grad ett blufföretag som MÅSTE stoppas. KO har flera anmälningar mot dom och även föreläggande sa dom till mig, så ge inte upp!!! fortsätt anmäla och bestrida. Jag kommer då INTE ge mig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. ska tillägga att jag varit med om precis allt det ni andra skriver om här ovanför, inga bekräftelser eller info om att det är abonnemang osv osv ... klickade mig in på en länk via facebook i tron om att pröva ett sk "prov-kit" för 99 kr och ENBART det!

      Radera
  11. Måste bara få fråga alla er som är drabbade ... har ni fått något sk välkomstbrev där det står klart och tydligt att ni abonnerar på tjänsten + en kod där man på hemsidan kan avregga sig?? det har jag ALDRIG fått, men det försöker dom trycka på i sina mail. Sen fick jag senast idag där dom skriver att man minst MÅSTE köpa 3 månadspaket á 799kr innan man kan gå ur .. Vad är det för jävla sätt rent ut sagt. Från mig ska dom minsann inte få en krona, paketet är tillbakasänt och jag har klart och tydligt skrivit i mail om att jag inte vill ha mer med dom att göra och inte heller vara någon abonnent. Men inte faan lyssnar dom på det inte, så nu är det iaf anmält!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej har aldrig fått välkomstbrev, visste inte heller att jag har abonnemang förrän en kvinna på Aros kapital AB talade om det för mig,har idag haft kontakt med ko samt polisen, på ko var det någon innan mig som anmält, så det är bra om så många som möjligt anmäler. Nej ingen risk att dom lyssnar skickar bara knäppa mail..Gunnel

      Radera
  12. Säger som någon annan - synd att vi inte läste denna sida innan vi beställde provpaketet. Har aldrig tidigare stött på ett företag som svarar på det sättet. Vill dom inte ha fler kunder? Har dom aldrig hört talas om nöjda kunder?

    SvaraRadera
  13. Håller med de som skrivit. Det är nog det största , oseriösa jag har träffat på i min 60-åriga liv. Bojkotta Winnersmookie. Går inte rubba på deras lurendrejerier och ovilja att samverka.

    SvaraRadera
  14. Jag har varit nöjd, men nu har leveranser uteblivit, så något måste ha hänt med företaget och det inte går att komma i kontakt med det förutom ett autosvar. Fick dock ett inkassokrav på en gammal faktura, men då den var betald och jag skickade kopia på inbetalningen var det problemet snabbt löst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt samma sak hände mig. Jag saknar WinnerSmoke.

      Radera
  15. Ok hur bär jag mig åt nu då när jag upptäckt att provpaketet var utan funktion, törs jag skicka tillbaka det? ;-((((

    SvaraRadera
  16. Jag är gråtandes... får paket skickat till mig och fakturorna kommer innan paketen gör det. Det vägrar säga upp mitt medlemskap, har aldrig använt grejerna utan vill skicka tillbaka men det går inte det kommer tillbaka i paket till mig med ytterligare fakturor. Nu är jag hos inkasso och vet inte vad jag ska ta mig till med detta "företag" jag vill bara skjuta huvudet av dem allihop... :-(

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck