torsdag 29 januari 2009


En shopping runda gav lite fynd, fatet köpte jag för 40:-. Rullarna med 3 meter spets vardera gav jag 25:-/st. De 2 ljus stakarna 15:-/paret. Det är fynd! Stannade sedan vid en loppis och jag blev alldeles lyrisk, det var så länge sedan och de hade mycket fina saker. T.ex gräddsnipa, sockerskål samt en kaffekanna i ny silver, jag var på väg att köpa dem men så såg jag att kaffekannan var inte plätterad på insidan. De blev det inget köp, jag vill kunna använda sakerna, inte bara som prydnad. De hade fler kannor men jag kikade inte i de andra utan jag åker tillbaka en annan dag i stället. När jag jobbade på slottet så serverade vi kaffet med en silverkanna, det är så vacker.
Jag har sett ut en lampa i en butik i stan, kände att jag kan leva utan den men ändå undrar jag om jag skall åka dit och köpa den den var så fin och jag tycker om fina saker.
Ibland ger jag mig själv förbud att köpa något tex ljusstakar eller ljuslyktor, jag är helt såld på dem och jag har många. Vad skal man göra om man tycker att en sak är vacker och den har en given plats i dit hem.
T.ex, har jag sett fina vita lakan med lite siden i, hotell lakan kan man säga. Köper jag när det är rea, nix. Jag anser att jag har förmycket sänkläder, men använder jag alla jag har, nix. Då borde jag kunna plocka bort dem, sälja dem på loppis eller nåt. Hmm nu fick jag en idé, skall kolla upp vad det kostar och vart man kan så på loppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck