måndag 26 januari 2009




Var till doc. idag och fick penecelin, så nu hoppas vi på bättring. Jag längtar till att må bättre och då ta tag i målningen som står på väntelista, men jag har fixat lite iallafall.
Flyttat på en spegel och ett par lampetter, tycker att de passade jättebra på sin nya plats. Överst bilden är mitt vardagsrum, taklampan är jag nöjd över när jag fick den var den grön tog och målade den och virade band runt kedjan. Brickborden är gjorda av del från vävstol som jag målat och sedan hittade brickor på obs som passade att ställa ovanpå.
Sängen är renbäddad och har lagt på nya kuddfodral, de i silver har jag sytt själv av en gardinbit och den med tryck har jag gjort själv från ett gammalt foto, kanske syr jag på lite spets på den. Tänkte jag skulle gå ner i källaren och leta i mina lådor vad jag kan hitta och använda.
Jag gillar att ta tillvara på saker för det går alltid att göra något nytt med de gamla. Vilket ni förstår att jag sällan slänger saker, suck. Jag försöker slänga men så blir det stående tills vi skall hyra en kärra och det brukar sällan bli av. När jag väl har slängt något så glömmer jag bort det och sedan letar jag som en tok efter det tills jag kommer på att jag har nog slängt dem då ångrar jag mig igen, så där håller jag på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck