lördag 23 maj 2009

Ur gömmorna

Jag har kommit på ett sätt att lura vädret, jag står på altan och målar mina trädgårdsmöbler, då kan jag måla fast det regnar. Det tyckte jag var jätte smart, så nu är alla 86 av 90 ribbor på plats.

DSC_0001 (3)

Av någon anledning så hade jag missat måla 4st, alla skruvar har legat i olja för att få bort rosten. Så de skall målas en vända till, sättas på plats och sedan sista lagret färg. Bordet kommer jag inte ta bort ribborna utan de målas på plats, det borde jag hinna med i dag.

DSC_0013 (3)   Bilderna jag visar i dag är en emaljerad hink jag fått av mor, jag skulle få en till och en kastrull, själv har jag ett tvättfat. Jag har fått en passion för dessa emaljerade saker, varför? Har inte en blekaste aning.

Denna svarta dam har jag haft i många år och hon låg i mina loppislådor och hon skulle säljas, nu räddade jag henne i sista stund, hur kunde jag vilja sälja henne. Måste varit i ett förvirrat tillstånd.

3 kommentarer:

  1. Vad lurig du är som lurar regnet :-) Hoppas möblerna blir fina & att du får en underbar helg. Kram Benita

    SvaraRadera
  2. Möblerna blir säkert hur fina som helst,
    bra att du unde hålla till på altan när du målar..
    Här var det fint väder först för att sedan växla till gråsvarta moln och åska...men regnet har uteblivit...men det hänger i luften...

    Tack för dina snälla ord ang. Alva...det värmde.

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren. Det värmde!

    Kram Annica

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck