tisdag 24 november 2009

Bra och dåliga nyheter

Min blogg har blivigt lite av en dagbok samtidigt som den är en inredning och pysselblogg. Jag har märkt att det är bra för mig att kunna skriva av mig känslor och tankar jag bär inom mig.

DSC_0074

Den tråkiga nyheten jag fick idag var att mitt älskade barnbarn Whilliam är sjuk med hög feber. Jag är så orolig för honom, han är så liten och nog för han nu kan prata men då de är sjuka kan de inte förklara vad de känner.

DSC_0071

Jag hade hoppats på att få vara med honom hjälpa och avlasta föräldrarna. Jag kan tänka mig hur hans pappa och mamma känner just nu den oro för om det är vanlig influensa eller nått annat.  Jag vet att han har det bra hos sina föräldrar och att de gör allt för honom men samtidigt finns oron där.

DSC_0075

Den glada nyheten är att jag har ett jobb, japp jag får vara kvar och i Januari eller Februari så är det ett riktigt jobb. Visst är jag glad fast samtidigt finns tankarna hos mitt barnbarn och dessa hjärtan som jag gjorde igår kväll får symbolisera min kärlek till honom och att han kryar på sig.

13 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Tråkigt att höra att lillen är sjuk. Man vet ju som sagt ingenting i influensatiderna. Hoppas att det bara är lite feber och ingenting annat.

    Jag måste ju också gratta dig till jobbet :-)
    Grattis!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Men grattis vännen!Att du fått jobb!-fantastiskt! Du ska se att det nog ordnar sig med killen också. Sen kan ni gläjas tillsammans.

    SvaraRadera
  3. Super massa Grattis till jobbet,så underbart att få göra nått du trivs med..Hoppas han snart blir bättre..Kramar Susanne

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att lillkillen är dålig.Men håller tummarna att han blir pigg snart.Grattis va skoj att du får stanna.Du som trivs så gott.ha en härlig onsdag stora kramizen Rita.

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt att lilla barnbarnet är sjuk. Hoppas av hela mitt hjärta att han snart är frisk igen.
    Stort grattis till ditt jobb.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det jobbigt när ens små älsklingar inte mår bra. Som mamma är man ju orolig för sina egna barn och som mormor/farmor blir det ju även jobbigt när ens små barnbarn inte mår bra. Det blir ju liksom dubbelt.... Man känner sig verkligen otillräcklig. Nu håller vi tummarna att det inte är något att oroa sig för allt för mycket och att den lilla älsklingen blir återställd fort fort fort!

    Så vill jag ju även gratulera dig till jobbet! Vad kul att det har gått så bra, att du blir kvar! Vilka jättesöta hjärtan du tillverkat! Jag håller också på med hjärtantillverkan i alla möjliga storlekar och utseenden. Dessa ska jag sälja på Elinas adventscafe på Torpa bygdegård i Kungsör. Det ska bli kul! Första gången för mig...
    kramar, Marita

    SvaraRadera
  7. Grattis till jobbet! Kommer att kännas ännu bättre när William är frisk! Hoppas det går fort över!

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att du fick bli kvar, ett jobb som
    är kreativt och som du trivs med , GRATTIS !!

    Klart man oroar sig för de små, men han är snart uppe och skuttar igen...

    Många kramar
    Eva

    SvaraRadera
  9. Jättegrattis till jobbet! Lilleman blir nog bra snart, förstår att du är orolig. Först så oroar man sig för barnen och när de får barn så oroar man sig för dem också.
    Må så gott.
    Yvonne

    SvaraRadera
  10. Här är jag igen....kan stå på benen några timmar om dagen men får vara väldans försiktigt för vissa rörelser kan jag inte göra, gläds med dig ang. jobbet...:) hoppas den lille snart blir kry, kram

    SvaraRadera
  11. Hehe, jag tycker mest jag är hopplös :)
    Tack kära du ändå. Kram!

    SvaraRadera
  12. Hoppas han kryar på sej fort lillemannen!
    O grattis till ditt jobb, vad kul!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  13. Grattis till jobbet!
    Nu hoppas vi att lillemannen kryar på sig snabbt! Inget bra när barn o barnbarn blir sjuka. Modershjärtat blöder för våra små.
    Ha det så gott!
    Kram! Märta

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck