söndag 24 januari 2010

Rätt förberedd

Det här är nog första söndagen på länge som jag är förberedd här hemma inför en ny arbetsvecka. Redan på lördagen var tvätten tvättat och inlagd, jag hann till och med att rensa avloppet inne på toaletten innan det städades.

DSC_0041 (2)

Det fanns en anledning till att jag ville ligga bra till inför söndagen, jag skulle få träffa mitt lilla barnbarn och då ville jag njuta och inte vara beroende av tiden. Vi var där i flera timmar lekte, åt och busade i massor. Så nu sitter jag i soffan rätt trött men oj så lycklig.

DSC_0043 (2)

Mitt köksbord blir ständigt om möblerat, det är smalt och får inte plats med så mycket man skall ju få plats och sitta med. Så det blir inte stora grejer som får stå där.

DSC_0042 (2)

Dagen till ära vill jag visa dessa fina ljusglas som jag haft i några år, som åker fram och tillbaka i skåpet men nu är det dags att de får stå framme en stund. Å se jag hann med att fota i dags ljus med. Nu skall jag försöka hinna med att kika runt hos er.

7 kommentarer:

  1. Förstår inte att helgerna går så fort! Har inte hunnit städa och fixa så mycket som jag ville den här helgen, lyckliga du som har hunnit det.
    Tyvärr ligger väl allt kvar tills jag hinner ta hand om det.
    Söta ljusglas du har!
    Ha en bra arbetsvecka!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig helg du har haft! Jag har ju varit på loppis idag och bl.a. köpte jag ett liknande litet fat/bricka som det på din bild. Dom är så fina ju.. Ha en bra vecka! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är bästa att passa på att fota när ljuset är framme! Inte många minuter om dagen känns det som...

    Söta ljuskoppar:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Visst är det väl skönt när man känner att man ligger bra till i planeringen, och inte tvärtom.

    Att inte känna någon tidspress i mötet med nära o kära...

    Önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att du prioriterar om lite för vardagen måste ju fungera också.:-)Det är visserligen inte fel att ta emot hjälp om man behöver det (och kan få det), men man ska göra det som blir bäst för en själv. Bloggandet kan ju lätt uppsluka för mycket tid också.Jag får också dra ner lite trots att jag inte jobbar, men det beror på att krafterna helt enkelt inte räcker till.Man måste själv känna var gränserna går någonstans och inte ta på sig en massa "borde" eller "måsten" inom sig, när det gäller bloggen.Ingen annan kräver det.
    Var rädd om dig!Allting har sin tid-även foto på bloggen!:-)STOR KRAM till dig!/Karin

    SvaraRadera
  6. Vad mycketdu har fixat och grejat med.Skoj att ha tid med barnbarnet och inte massa saker som måste göras Ha nu en skön måndag varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Låter som en trevlig helg och dom ljusglasen var ju verkligen fina, hoppas din dag är bra, kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck