måndag 22 februari 2010

Vad ni är goa

Vad glad jag blir av att läsa alla era rara kommentarer ang. maken och även om jag kan blogga om annat än det jag igentligen vill blogga om. Tack snälla ni.

DSC_0137

Förra helgen bestämde jag mig för att nu var det dags att ta reda på pelargonerna och min vackra hortensia, se om de hade överlevt vintern i pannrummet. Visst är det så att pelargonerna klarar det mesta men hortensian var en ny växt för mig. Trodde verkligen att den var stendöd, tänkte att den skulle få en chans iaf. Å se det är knoppar på de så annars torra grenarna.

DSC_0138

Jag hade tänkt att prova ett nytt sett (för mig) klippa ner totalt, låta det komma nya blad och grenar innan jag planterar om dem. Har tidigare provat plantera om dem innan jag klippte, vilket har resulterat i att de är så sena innan de är kraftiga.

DSC_0142

Visar även en bild på en av mina julstjärnor som nu kommer med de röda bladen få se om det kommer blom på dem senare. Jag har 3st julstjärnor som jag haft i flera år och som faktiskt blommar med jämna mellanrum, den äldsta är 7år och jag har till och med lyckats stamma en av dem så den ser ut som ett träd.

5 kommentarer:

  1. Jag hoppas att de hittar en bra medecin så din man snart mår bra igen.
    Kul om du kan lyckas med dina blommor!
    Jag tycker det är så trevligt att gå in i din blogg och läsa vad du skriver så jag hoppas att du orkar fortsätta att blogga. Jag tycker allt att det är trevligt att läsa lite om ditt liv också och inte bara heminredning. Vi är ju vanliga människor och då kan ju livet bestå av både glädje och lite bekymmer. Det kan ibland vara en bra ventil att skriva av sig lite och då få känna att det finns folk runt oss som kan stötta oss.
    Många kramar!
    Märta

    SvaraRadera
  2. Mina står i förrådet där uppe hm jag undrar om det finns nått liv kvar i dom..Skall vara hemma ett par dagar så jag får väl ta en liten titt i morgon..kram till dig o de dina..Susanne

    SvaraRadera
  3. åh vilka gröna fingrar du har... vilket lyckat resultat... de kommer att bli jätte fina tror jag...

    Jag blir så sugen på att köpa en rosen pelargon de är så underbart vackra...

    ha en underbar dag...
    många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  4. Jag skulle gärna ha dina gröna fingrar..men...men...Ha en skön fortsättning på veckan

    SvaraRadera
  5. Hoppas det går åt rätt håll både med vintern och maken...kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck