söndag 21 mars 2010

Kakelugnar och jag

När jag häromdagen köpte lampan på loppis köpte jag något mer. Jag vet inte om ni såg den i köket då jag visade lampan?

DSC_0393

Det var en tavla som jag förälskade mig i, bara ramen var värd sina ynka 20.- fast det var inte för ramens skull som jag köpte den. Utan det var för motivet. En vacker blåvit kakelugn med mässingsluckor, se tapeten och stolen, vilken detalj rikedom.

Det är nått speciellt mellan mig och blåvita kakelugnar. Jag tror det härstammar från då jag var liten och var till min farmors stora gård, vandrade runt i de fina rummen med alla vackra saker. Jag har samma kärlek till stora höga dubbeldörrar, säkert av samma anledning.

DSC_0394

I går hade jag äran att få träffa min lill prins, det var 14 dagar sedan senast. Det var så underbart att höra han prata och säga att han saknade mig ; ). Vi skulle senare åka på kalas hos svägerskan, det var jätte trevligt och de har ju ett barn som är halvåret yngre än Whilliam, det blev en lekstund för de två. Sedan var det dags att fara hem och se Körslaget, Whilliams gudmor är nämligen med i Picassos lag.

DSC_0390

Lill prinsen orkade hålla sig vaken tills han fick se sin Mellanie. Sov så sött hela natten men jag upptäckte att han fått feber och ringde föräldrarna så de visste om det innan de kom. Jag hade ingen febertermometer och ingen alvedon, så då känner man sig lite hjälplös. (Dotra krampade som barn och det vill jag aldrig uppleva igen) Nu är han hemma med mor och far sin och farmor och farfar sitter och saknar vår lille prins.

6 kommentarer:

  1. Tack för gratulationen!
    Jag kan gott förstå att du föll för den söta tavlan, den var så fin!
    Vad mysigt att du fick rå om din lille prins ett tag. Hoppas han piggnar till fort nu.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Vilken fin tavla !!!
    o du påskägget e Åhlens för 19 spänn :-)
    Väskorna däremot är egendesign och jag är precis tvärtom , klarar inte av mönster ,måste göra på fri hand ,ibland blir det bra ibland inte .

    ha de gott kramar Bittan

    SvaraRadera
  3. Jättesöt tavla! Jag förstår att du gillar den!

    SvaraRadera
  4. Ja en sådan kakelugna skulle man ha...men du har åtminstone en fin målning på en! :O)

    SvaraRadera
  5. Hoppas lillkillen kryat på sej!?
    Vilken vacker tavla! Förstår att du köpte den!
    //Åsa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck