onsdag 26 maj 2010

Effektiv idag

Oj, idag har jag kört på först på jobbet förberedde för veckans vara, uppdaterade lagerstatus osv. Snabbt hem och ut med gräsklipparen, det var min första klippning för i år med lagade maskin (maken har klippt innan) När jag var klar med det så in och damsuga, såg att damsugaren den 1 åriga var på väg att gå sönder igen, suck. Badrummet städades, skönt.

DSC_0040

Min son med familj hämtade upp mig så jag kunde köra dem hem för blien får stå här då sonen har blivigt opererad och inte kan köra bil. Passade på att lämna in damsugaren igen för 3:e gången och nu väntar jag på att jag skall få en ny (får se hur det blir med det, de brukar alltid strula)

DSC_0042

Hem igen, maten står på spisen och gottar till sig för matlådan i morgon. Hundens väska är packad, hon är med mig om dagarna nu då vi inte har hundvakt. Visst har jag varit effektiv i dag, jo just ja har ju även ringt på en bäddsoffa som vi skall hämta på lördag. En vit 2 sits Ektorp, i annonsen ville de ha 1000:- men han upptäckte att de satt fel pris och ursäktade sig så i stället blev det 1500:- överkomligt ändå.

DSC_0038

Bilderna i dag visar på tisdagens andra fynd en helt underbar ostkupa. Men finns aldrig underdelen kvar tänker jag och tar en trä ostbricka så länge. Nej nu skall kroppen in i duschen, för inte kan man lägga sig skitig.

3 kommentarer:

  1. Tack för stöd att inte låta pianot bli ved;) Det är nu slipat och imorgon grundar jag det svart...
    Jisses vad du jobbar på vännen, glöm inte av att njuta också!
    Så söt ostkupa!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Ja vår Volvo V50 är verkligen speciell :) Det är den nyaste bilden jag någonsin haft. En 05:a. Nu har vi dessutom dragkrok och kombi så att vi inte behöver låna av alla andra hela tiden.
    Nu får du njuta av allt det städade och den nyklippta gräsmattan!
    Trevlig helg!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ta det lugnt och jobba inte för mycket!
    Ha en fin helg! Kram Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck