fredag 14 maj 2010

Min nya stora pelargon

Efter att vaknat galet tidigt så kunde jag slumra om en stund innan det var dags att gå upp, var klar rekordsnabbt fastän att jag var så trött. Om jag ändå var klar så kunde jag ju åka till jobbet, sagt och gjort kl. 9 var jag på plats. Tog tag i veckans nyhets brev och veckansvara direkt, skönt att ha det gjort.

DSC_0028

Det var inte så jobbigt att jobba fast jag visste att de flesta var lediga. När min kollega Ann. Marie kom så hade hon en present till mig, helt utan anledning för jag varken fyller år eller har namnsdag.

DSC_0040 (2)

När jag var på besök hos henne för ett par dagar sedan så blev jag så imponerad av hennes pelargoner. Jag harsjälv aldrig haft en så stor, å nu hade hon sprungit på en och hon tänkte på mig.

Gulliga du!

Må tro att jag blev glad och stolt, nu gäller det att hålla den fin.

DSC_0042 (2)

Så än så länge får den bo i mitt köksfönster, fick stuva om lite så den fick plats. Men nu står hon där så stor och grann. Skall införskaffa mig en ler kruka till den så den har det bästa. Snart är det dags att åka till jobbet och jag skall nog handla hem veckans vara till mej, vad det är får ni se sen om ni inte tjuvkikar på hemsidan.

3 kommentarer:

  1. Hej den kommer att trivas perfekt hemma hos dig ha de vi ses A-M..

    SvaraRadera
  2. hej !

    Denna gången behöver du inte ringa om stl :-)
    Veckans vara är beställd.Kunde inte låta bli att ta 2 rosa vispskålar.

    Ha en trevlig helg

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Åh en så fin pellis- med härliga knoppar!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck